Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 9 mars 2018 från mobil enhet

Vi besökte hotellet i maj 2018, och vi kommer aldrig bo på samma ställe igen.
För det första så kan inte personalen på hotellet bra engelska, och var inte alls trevliga.
Rummen var inte heller något vidare, se till att alltid ha balkongdörrar stängda. Vi råkade ha den öppen på glänt kanske 5cm med dubbelgardiner iför, men fick jaga säkert runt 30-40 myggor den natten.
Städningen var heller inte bra, vi kunde lämna skräp på borden och golvet med det var kvar tills veckans slut.

Det vi mest var besvikna över var maten, var ganska samma mat hela tiden samt att man inte får ta maten själv, dom lägger upp den åt en. Även fast man säger "a small piece" eller visa med fingrarna slutar det ändå upp med att man hade 5 tallrikar fulla med mat, vilket blir mycket svinn för dom.

Poolbaren/barerna hade inga bra utbud med drycker.
Frågade man efter samma drink till olika personer i baren fick man alltid olika saker.
Går ni till baren inne kan dom även dra upp en flaska utan etikett som smakar riktigt avskyvärt.

Det positiva är att det ligger nära strand med gratis solstolar och nära till staden.
Ett stort tips är att besöka odjo d'agua för en lunch eller middag och sitta uppe på deras terass.

Datum för vistelsen: mars 2018
1  Tack Destination659207
Omdömet skrevs 4 mars 2018

Bra hotell med trevlig o hjälpsam personal. En speciell eloge till Animation Team som såg till att alla gäster trivdes jättebra. Bra kvällsföreställningar. Ett extra plus till Matteo o Mattia Maten var vällagad o smakade bra. Kanske kunde vara lite mer variation på utbudet.

Datum för vistelsen: februari 2018
Tack zlatan109
hotel_responsible, Manager på Smartline Crioula Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 7 mars 2018

Dear zlatan109,

Many thanks for your nice review here on TripAdvisor!
Thank you for highlighting the great food quality.
Please rest assured that your praises are passed on to all those who contributed to making your stay a more comfortable one.
Hoping to welcome you again for a future holiday in Santa Maria.

Omdömet skrevs 1 mars 2018 från mobil enhet

Vi har befunnit oss på ön sal. Två timmars tidsskillnad mot Sverige är ett stort pluss. Här är blåser det som svensksommar har regn. Det kommer att blåsa och har du otur blåser det ordentligt och det blir rödflagg. Detta hände aldrig oss. Ju närmare du bor santa Maria desto oftare grönflagg för havet. Solsäkert och underbar strand på flera kilometer. För mig passar möjligheten att kunna uppsöka skugga och känna svalka. Luften är inte fuktig. Maten är bra och all-inclusive kan rekommenderas på en vecka för santa maria är den enda staden som består av två små huvudgator. Servicen är inte som vi är vana vid. Det kan ta slut på vissa produkter och oftast är inte köket gjorda för den mängd människor, detta kan leda till kö och det kända uttrycket ”no stress” på ön. Det mesta importeras till ön och olika etniciteter går att se och uppleva. Det går absolut att ta sig ut till andra öar med livet i behåll, dock ska flygrädda undvika propellerplanen som erbjuds. Vi kommer åka tillbaka.

Datum för vistelsen: mars 2018
2  Tack 433veronican

Dear Veronica N,

Firstly, thank you very much for the feedback provided and the time you have taken to share your experiences with us.
A great pleasure to read you had such a fabulous time with us and enjoyed so much Santa Maria. Whenever your travels take you back , do make sure to let us know so we can assure some more quality time for you.
Also thanks for your kind words and mentioning that hotel generously offers a good choice of menu throughout the week.
Hope to see you soon.

Best personal regards

Omdömet skrevs 8 februari 2018 från mobil enhet

Har ingenting positivt att säga!
Myggbett gånger miljoner från rummet.
Inget wi-fi, endast i lobbyn och matsalen.
Ingen höjdare all inklusive.
Fuktigt rum, AC konstig.
Knappt något tryck i duschen.
Kackerlackor finns på hotellet!!!

Datum för vistelsen: januari 2018
Tack Rutskkii D
hotel_responsible, Manager på Smartline Crioula Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 16 februari 2018

Dear Rutskkii D,

Thank you for taking the time to share your experiences with us!
We always look forward to our guests’ comments which give us a direction to improve our standards and raise the service even higher.
We love taking care of every detail in order to let every guest feel welcome in our hotel, so we are really sorry for not meeting your expectations and we sincerely apologize for the inconveniences.
Our team is taking your comments very seriously and is working hard on making improvements.
We hope to have the opportunity to be able to welcome you back in the near future.

Kind regards,

Omdömet skrevs 9 september 2017 från mobil enhet

Har inget att klaga på när det gäller hotellet. Trevlig och hjälpsam personal. Fräscha rum. God mat. En av våra absolut bästa dagar nere på Kap Verde va faktiskt när vi spenderade en heldag på hotellet. Stranden sträcker sig hela vägen upp till poolen. Vi åt, drack å hade det mysigt. Fick ett rum m markterass som va rent å fräscht. Tyst å lungt på kvällarna. Vi hade all inklusive. Dock föll inte deras öl mig i smaken. Men det löste jag genom att fylla kylen på rummet m öl jag köpte i affären som låg utanför hotellet.

Datum för vistelsen: december 2016
Tack 818pab
Svar från företaget:Svarade 13 september 2017

Dear P-a B,

Greetings from smartline Crioula in Santa Maria
It is always a pleasure to hear what a good job the entire team has done to make you feel welcome and special during your stay.
We are delighted to hear that you also were fully satisfied with our culinary offer.
It was certainly a pleasure looking after you and we hope to welcome you soon again.
Best regards from Santa Maria,