Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Maria Söderberg
Karlskoga, Sverige

slitet men helt okej för en vecka

3,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 17 dec. 2019
Hotellet är helt ok, rummen är ganska sliteta och är i ganska stort behov av enrenovering. Maten och att det är sand vid polen höjer betyget ganska realet.
Maten är bra samma pasta varje lunch som kväll medans all annan mat var olika från dag till dag vilket är väldigt trevligt. vilket gör att man inte för äter sig på något saknade bara ketchup och majo. Att det är sand vid polen gör att man känner att det är ok att inte ligga vid stranden där är det inget tjafs om att sand inte får hamna i polen oerhört charmigt. Många kan nog tycka att det är jobbigt att det skriks på italienska från morgon till kväll tycker bara det är lite roligt och charmigt. Det är inte så långt att gå in till centrum tar max 15 min vilket är helt ok
Datum för vistelsen: december 2019
Tips för att välja rum: Alla rum är ganska lyhörda att få det tyst på kvällen är nog svårt då det är ljud från alla håll...
2,0 av 5 bubblorStandard
3,0 av 5 bubblorLäge
4,0 av 5 bubblorService
Ser du något problem med det här omdömet?
3 115 kr
    852 kr
2.2 km från VOI Vila do Farol Resort
Visa fler hotell i Santa Maria
Omdömet skrevs 17 december 2019

Ganska stort all-inclusive hotell med 3 barer, en pool och en restaurang. Själva hotellet är ganska gammalt och slitet. Saker fungerar utan problem, men både rum, reception, poolområde och restaurang skulle behöva fräschas upp. Rummet har en stor säng, en soffa, en kyl och en liten tv. Skulle inte rekommendera någon som vill spendera mycket tid i rummet att bo här, men om man bara sover där så duger det gott en vecka. Maten är bra för att vara all-inclusive, stort utbud av olika rätter som håller förvånansvärt hög kvalitet. Hotellet ligger precis vid stranden, ca 10-15 minuters promenad från centrala Santa Maria. Personalen pratar helst italienska, men engelska fungerar. Informationen är främst på italienska, men det mesta finns också på engelska.

Rekommenderar detta för personer som inte spenderar så mycket tid på rummet. Läget är bra för den som vill bo på stranden och inte mitt inne i Santa Maria.

Datum för vistelsen: december 2019
2  Tack 792tobiass
Omdömet skrevs 8 december 2019

Ett lågbudgethotell med mycket god mat.Bra pool och strand med gångavstånd till Santa Maria.Tyvärr är personalen på hotellet mera intresserat i att göra Italienarna nöjda. Tyvärr får man tjata väldigt mycket för att få något tillrättat i rummen som t ex safetybox (som i vårat fall inte var nollställt och vi tjatade samt väntade i 3 dagar innan någon hjälp kom).
Skippa detta hotellet och satsa på det nybyggda f d Creola som ligger intill när det snart öppnar.

Rumstips: Rummen mot öster (mot Santa Maria) är de bästa.
1  Tack Duvebacken
Omdömet skrevs 20 november 2019

Personalen skulle behöva gå en kurs i hövlighet så som att hälsa på sina gäster. Det var bara Club Bravo personalen som var glad. Tyvärr så pratade de inte så mycket med oss svenskar.
Väldigt lyhörda bungalows. Vi hörde varje ord som grannarna sa till varandra.
Slitna rum som skulle behöva en renovering.
Skön säng dock. Jag hade uppskattat ett eget lakan istället för att behöva dela med min sambo.
Maten var bra och ett hyfsat bra urval. Det stod att man inte fick fylla på sina vattenflaskor där man hämtade vatten till maten pga hygieniska skäl. Tyvärr så var det alldeles för många som ignorerade detta och personalen gjorde inget åt det. Kanske därför jag åkte hem med en matförgiftning?
Bra pool men lite väl kallt vatten. Fast den funkade ändå eftersom det inte gick att bada i havet pga vågorna.
Trist med byggarbetsplats bredvid som jobbade sent på kvällen.

Tack ancohak
Omdömet skrevs 17 november 2019

Ett fruktansvärt dåligt hotell!
De tre senaste veckorna har tjugo personer blivit mat förgiftade. Flera har blivit inlagda på sjukhus. Den var våran värsta vecka utomlands någonsin

Åk inte hitt välj ett annat hotell!!
Tomas L

Tack TomasL1963
Omdömet skrevs 14 november 2019

Ett mysigt hotell med bra läge. Nära både stranden och Santa Maria. Hotellet överraskade med fantastisk Galamiddag och en Kap Verde afton. Maten var varierande, fräsch och färsk varje dag. Showen var dock ganska sent kl.22 varje kväll. Vi orkade inte vara uppe så sent någon kväll. Städningen var bra och personalen trevliga. Det fanns många solstolar så det räckte till alla. Skön musik runt poolen och flera aktiviteter erbjöds. Vi kommer gärna tillbaka igen. varmt och skönt klimat men ta gärna med en kofta till kvällarna. Det blåste behagligt varje dag.

Tack Marie D