Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Marie D

Bra läge och härlig strand

5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 14 nov. 2019
Ett mysigt hotell med bra läge. Nära både stranden och Santa Maria. Hotellet överraskade med fantastisk Galamiddag och en Kap Verde afton. Maten var varierande, fräsch och färsk varje dag. Showen var dock ganska sent kl.22 varje kväll. Vi orkade inte vara uppe så sent någon kväll. Städningen var bra och personalen trevliga. Det fanns många solstolar så det räckte till alla. Skön musik runt poolen och flera aktiviteter erbjöds. Vi kommer gärna tillbaka igen. varmt och skönt klimat men ta gärna med en kofta till kvällarna. Det blåste behagligt varje dag.
Datum för vistelsen: november 2019
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorService
5,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
3 105 kr
1.7 km från VOI Vila do Farol Resort
Visa fler hotell i Santa Maria
Omdömet skrevs 6 november 2019

Slitet hotell.
Dåligt underhållet, saknades dörrhandtag på toan vid poolen och dörren gick inte att stänga. ett dörrhantag hyvla av dörren tar max 1 timme kostar 100:-+ personal som gör det.
Maten ok.
Personalen hälsar knapt när man möter dom.
Barpersonalen glada och trevliga,
städningen helt ok,
Dumt med sand runt pool området.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack Gusten66
Omdömet skrevs 23 augusti 2019

Rummet var väl okej. sängen lagom hård/mjuk. Väldigt lyhört, och en ac som lät enormt mycket. Hela väggen skakade. Varmvattnet räckte till en dusch, men helt okej ändå.
Hotellet har personal från Italien, och de var inte så intresserade av att prata med skandinavier, lite tråkigt,när de medvetet undvek oss. Uppträden på kvällarna var också svårt att hänga med.Två kvällar av 14, var det något vi kunde se och förstå. Maten var fantastisk, och i överflöd. Kockar ute i matsalen tycker jag om, då maten inte ligger kvar en längre tid i värmen.
Poolområdet var fint,vattengymnastiken rolig. Stranden fantastisk,men det blåste så mycket att det inte gick att bada vid hotellet. Man fick istället promenera ner till hamnen, en lagom promenad. Där i skydd av stora bryggan,kunde man avnjuta det varma havet.Ljuvligt. Nere i hamnen, var den stora samlingspunkten på ön. Där kom fiskarna med sina fångster,och sålde på bryggan. Hantverk såldes också, till låga priser. En liten bygata med apotek och få affärer. Men några marknadsstånd vid hamnen. Vi åkte en guidad tur runt ön, den var en halv dag, och det räcker för att se ön och dess sevärdheter. Sen var det bara sol och bad och lugn och ro. Ingen shopping inga utflykter. Så var beredd på att bara koppla av. Jag personligen vill att det ska hända lite mer,på semestern. Men härligt att ha vart där. Såå trevliga människor som bor på ön. och som verkligen lever efter sitt budord : No Stress

Datum för vistelsen: mars 2019
2  Tack mimmi412
Omdömet skrevs 10 juni 2019

Mysigt, enkelt hotell med ypperligt läge på stranden med promenadavstånd till piren i Santa Maria. Enkla, rymliga rum i en stor trädgård. Bra städat och sköna sängar. Bra italiensk mat, god pasta och goda pizzor. Nackdel att man inte kan sitta ute och äta frukost och middag. Restaurangen är ganska stor och bullrig.... Fantastisk strand och många roliga aktiviteter på hotellet. Här bir det inte tråkigt!

Datum för vistelsen: november 2018
Tack Åsa N
Omdömet skrevs 11 april 2019 från mobil enhet

Jag och mina två döttrar på 11 & 14 år hade en lugn och trevlig vecka på detta hotell. Vi brukar aldrig åka med al inclusive men maten här va helt okej, det fanns mycket att välja på.

Det finns gratis Internetuppkoppling i lobbyn och ena baren men det funkar lite si och så.

Det enda minuset är försäljarna som står på rad mellan hotellet och stranden, vi fick lov att gå en omväg för att slippa dom.

Datum för vistelsen: april 2019
2  Tack AnnaEriksson
Omdömet skrevs 28 mars 2019

Hotellrummen har en del att önska, de är mellan 2-3 stjärnor men har det man behöver. Sängen är 2x120cm med egyptiska bomullslakan. Det städas alla dagar i veckan så det är rent. Strandhandukar finns på anläggningen mot deposition. Kylskåp på rummet, finns en flaska vatten när du anländer, går att fylla baren med dricka till en kostnad genom att tala med poolbaren eller pianobaren på övervåningen i huvudhuset. Tips avsluta middagen med en kaffe i pianobaren. All personal mycket trevlig på hela anläggningen! Poolområdet är fantastiskt, sand under fötterna sedan en saltvatten pool som är enorm! Rekommenderar strandbaren till lunchen, där har de en pizza meny du kan få beställa ifrån. Ta med en lina som du kan binda upp utanför ditt rum för att torka handdukar och badkläder. Vi ställde våra skor utanför dörren varje dag och de försvann ej :-) Aktiviteter finns för alla åldrar och under hela dagen och kvällen för de rastlösa. Maten är OK men smakar ej mycket, kocken förvarar pepparn bakom disk så den får ni be om. Jag rekommenderar att ta med peppar och/eller lite stark sås. Strandpromenaden börjar bortom hotellet (för det byggs för närvarande på båda sidor om detta hotell.). Stenig strandpromenad som ej lämpar sig får barnvagnar, ta framsidan till byn om ni vill gå tar cirka 20 minuter annars beställ taxi genom receptionen. Kostar 2 euro enkel in till centrum.

Rumstips: Välj rumsnr 341 till 428. Se karta bland bilderna, 327, 334 och 353 har morgon och kvällssol de på 400 har havsutsikt.
Datum för vistelsen: februari 2019
3  Tack nattro