Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Omdömet skrevs 17 augusti 2020

Mitt i centrum, lite väl hög ljudnivå från gatan, och dessutom , vill du bada så välj stranden. Poolen är inget man vill bada i. Bra mat i restaurangen, men mkt slitna rum tyvärr, såm betyget blir inte så bra.

Datum för vistelsen: november 2019
Tack MagnusC998
Omdömet skrevs 5 mars 2020 från mobil enhet

Personalen är tyvärr inte så välkomnande och receptionisten kan nästan ingen engelska, kunde inte svara på enkla frågor och tog dessutom turistskatt för barnen. Två smutsiga överfulla fiskakvarium ger ett ganska sorgligt intryck.

Var beredd på extremt mycket oväsen från gatan hela natten. När musiken tystnat fortsätter folk vråla fram till gryningen och ljudet är verkligen genomträngande. Vi hade två rum på första våningen och det ena (nr 7) vetter mot gatan. Rummet mot baksidan var tystare. Vi uppgraderade sen till en taklägenhet som var helt fantastisk och det räddade vår semestervecka.

Frukosten var helt ok och restaurangmiljön mysig förutom när det spelades techno på hög volym - som en motvikt till öns slogan "No stress."

Poolen är i praktiken endast dekoration. Det finns en badstege men ingen badar av uppenbara skäl. TUIs fotografier är vilseledande.

Städningen var bra. Städerskan var den enda personal som log när man hälsade ;)

Säkerheten upplevs bristfällig. Hotellets entrédörr står på glänt hela natten och bevakas från receptionen som ligger lite undanskymd och ibland kikar receptionisten inte ens fram när någon kommer in. Jag skulle rekommendera att hotellet låser dörren nattetid och monterar dit en ringklocka. Många andra hotell i Santa Maria har vakter.

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack NinaCEG
Omdömet skrevs 8 januari 2020

Vi bodde inte på hotellet.Vi såg inte att restaurangen tillhörde ett hotell förrän efter middagen då den har en egen ingång från promenadgatan. Vi hade gått förbi den flera gånger och det var alltid fullt med folk. Därför ville vi prova och se om de var där för maten eller om det bara var en turistfälla.
Jag åt en pasta med kyckling och champinjoner som var ok men lite väl salt. Både maken och sonen åt risotto som var mer av en förrätt till storleken än huvudrätt. Räkrisotton var bra men makens risotto (di mare) innehöll mest skal, ingenting man blev mätt på. Med andra ord: lite mat till fullpris.

Datum för vistelsen: januari 2020
2  Tack rasalex
Omdömet skrevs 16 november 2019 från mobil enhet

Nha Terra

En taxi till hotellet från flygplatsen kostar 15 euro. Det tar ca 15 min från flygplatsen.

Vid hotellet ligger en taxistation vilket är bra när man ska till flygplatsen på väg hem.
Hotellet ligger extremt centralt! Det är lugnt trots detta.

Kylskåp på rummet
Internet - ca 21 mbit/s ner (upp 27 mbit/s) i rummet (rum 8).
Hotellet ligger centralt vid gågatan.
Hotellet ligger nära alla restauranger.
Hotellet ligger nära stranden (2 minuter).
Hotellet ligger nära affär (2 min). Här kan du/ni köpa öl, läsk, vatten m.m.
Det är tyst i hotellet (var här 10-17 nov 2019).
Sängen var helt okey d.v.s. jag sov gott.
Varmvatten fanns i duschen även fast det tog någon minut innan det kom.
En pool fanns ( 2 meter djup som djupast).

Minus
Internet för 10 Euro/7 dagar. Varför ens behöva betala?!???
Inget värdeskåp
Frukosten var inget speciellt, tyvärr.
Tråkig är sanningen gällande frukosten.
14 euro i turistskatt som jag betalade vid ankomsten. Många länder har detta så inget nytt dock tråkigt! Vi borde gör lika i Sverige....let them pay:-)

Datum för vistelsen: november 2019
Restyp: Reste ensam
Tack bj_rnd710
Omdömet skrevs 12 februari 2019 från mobil enhet

Bodde en vecka på detta hotellet, det var enkelt men fanns vad man behövde!
Kylskåp fanns och en bra balkong! Lite dåligt med varmvatten men det får man ju räkna med!
Personalen var trevlig men var inte så mycket för att prata o ge tips om sin härliga stad!
Läget är fantastiskt, några stenkast från den fantastiska stranden o direkt på turistgatan med alla restauranger och barer!
Det finns en liten pool mitt i restaurangen men när vi var där så användes den aldrig!
Rekommenderar varmt detta hotell när man åker till härliga Kap Verde!

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack 359lenag