Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Hotell i närheten
Omdömen (2 377)
Filtrera omdömen
2 377 resultat
Medlemsbetyg
1 230
701
266
106
74
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
1 230
701
266
106
74
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
611 av 2 377 omdömen
Omdömet skrevs 13 februari 2022

Jättefin anläggning, all personal jättetrevliga. En av de bästa all inclusive vi har varit på. Rent. Snyggt, mat och dryck jättebra. Poolområden rymligt och fint. Lugn och ro. Stranden fin men inget folk som solade eller badade där. Härliga promenader längs stranden. Allt var toppen. Inget att klaga på. Finns lite aktiviteter för de som önskar. Litet gym. Ett spa med behandlingar (där var vi aldrig). Shuttlebus till Santa Maria.

Datum för vistelsen: februari 2022
Restyp: Reste som ett par
1  Tack 17heidip
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Llana Sensimar, General Manager på Tui Blue Cabo Verde, svarade på det här omdömetSvarade 14 februari 2022
Google-översättning

Dear 17heidip,

Thank you for allowing us the opportunity to accommodate you at TUI BLUE Cabo Verde for your holidays and for the valuable time that you have set aside to share this review with us.

It has been truly a pleasure having you as our guests and we are glad that we have been able to meet your holiday expectations, as this is the aim towards which we work hard for each day.

We hope that you will be returning as we are already looking forward to welcoming you as our guests again more often in the near future.

Kind regards,
TUI BLUE Cabo Verde Management Team

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 1 februari 2022 från mobil enhet

Lobbyn -

+
Stor och rymlig gott om sittplatser och flera diskar där iallaf 2-3 receptionister sitter åt gången.
Väldigt trevlig personal. Stort område, du blir erbjuden att bli körd med ditt bagage av golfbilar.
-
Incheckningen tog lite lång tid. Informationen om frukost & lunchtider och tex Wi-Fi på områden fick man själva fråga efter.

Rummet

+
Nya och fräscha rum. De städar rummen och byter alla handdukar varje dag.

-
En kväll så öppnade vi dörren till rummet och efter några steg in så insåg vi att vi var i fel lägenhet. Så lite skrämmande att våran nyckel gick till åtminstone en annan lägenhet som inte var våran. Så blev lite ifrågasättande på kodningen av kortet.

Poolområdet

+
Skönt att slippa lägga ut handdukar för att få bra platser. Vid 8 tiden så var oftast poolområdet väldigt tomt.
Sköna solbäddar och handdukar kunde du hämta ut mot biljetter varje dag.
Fräsch och väldigt sval pool. Kanske lite kallt för den känslige.
Poolbaren öppnar 10.00 och vattenflaskor stod framme så det var bara att ta utan att behöva stå i kö.

-
Väldigt tätt med solbäddar. Vill man ligga i skuggan så måste du flytta runt bädden då parasollen är fast i marken. Och det finns inte plats nog att kunna flytta in i skuggan hela dagen, då fick man byta plats.
Luckan till badhanddukarna öppnade lite sent för den morgonpigge, kl 09:00 så vi tog alltid hem handdukarna till rummet. Men kan byta mot nya under dagen.

Poolbaren

+
Tröttnar du på buffén på lunchen så finns det en del att välja mellan i poolbaren. Sallader, toast, burgare och pasta. Tycker kvaliten på maten var väldigt bra. Och givetvis helt gratis.

-
Jag åt pasta carbonara dagen innan hemfärd och blev väldigt dålig av antagligen dåliga ägg eller att det stått ute för länge. Fick någon sorts av matförgiftning.

Frukostbuffén

+
Du blir temp-kontrollerad av personal innan du får gå in och ta mat varje dag. Och mask måste vara på.
Maten är bra finns mycket olika alternativ.
Kaffe och te serveras vid ditt bord av personal.

-
Inget att anmärka

Lunchbuffén

+

Du blir temp-kontrollerad av personal innan du får gå in och ta mat varje dag.
Maten varieras varje dag, inte exakt allt men mycket. Bra kvalitet på maten.

-
Kan tycka vissa rätter hade svårt att hålla sig varma. Så vissa maträtter var ljummen.

Middagsbufféen

+
Du blir temp-kontrollerad av personal innan du får gå in och ta mat varje dag.
Maten varieras varje dag, inte exakt allt men mycket. Bra kvalitet på maten.

-
Kan tycka vissa rätter hade svårt att hålla sig varma. Så vissa maträtter var ljummen.

Asiatiska restaurangen ( får bokas en gång, och den måste du betala för )

+
Väldigt god sushi.
Väljer ni extra menyn så får ni sitta runt en kock som lagar maten framför er och gör en fin show.

-
Inte så jättemysigt. Kunde sänkt belysningen lite. Lite varmare ljus.

Italienska restaurangen ( får bokas en gång )

+
Endast uteservering och mysig stämning.
God mat och en hel del att välja mellan.

-
Rekommenderar inte det röda vinet de serverar på hotellet. Mitt sällskap gav det flera chanser men drack inte upp någon gång.

Totalt betyg

Väldigt nöjd. Hade jag varit en person som besöker samma ställe fler gånger så hade jag absolut kunnat bo på detta hotell igen. Det är ett vuxenhotell så ni som vill ha en lugn och stilla vistelse har hittat rätt.

Om ni som jobbar på hotellet läser detta så ett stort beröm till all personal. Och tack för en trevlig vistelse.

Rumstips: Läs recensionen jag skrivit…
Datum för vistelsen: januari 2022
Restyp: Reste med familjen
Tack chr1s040
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Llana Sensimar, General Manager på Tui Blue Cabo Verde, svarade på det här omdömetSvarade 2 februari 2022
Google-översättning

Dear chr1s040,


Firstly we would like to thank you for having chosen to stay at TUI BLUE Cabo Verde for your holidays and for taking the time to share your feedback with us.

Having read your thorough review, we are glad that you have had a pleasant stay with us, thank you for your kind praise on all of our staff members, it is a pleasure to know that you will return for another stay and will recommend our hotel to future guests. We truly appreciate your mention on the plus points as well as the points that need our attention, we will discuss them with each department for improvements. Your feedback is very valuable for us.

We hope that with this impression in mind we can welcome you as our guests again in the near future.


Kind regards,
TUI BLUE Cabo Verde Management Team

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 21 december 2021

Vi valde denna hotell för det hade högsta betyg på Tuis hemsida. Efter vi bokade började vi läsa betyg på Tripadvisor och det visade sig att Tui la ut bara dom bra betyg och fram till 2020 mars. Ringde dom och bad att byta hotell pga väldigt dåliga recensioner , men fick inte det göra gratis. Skulle betala 3000kr extra för det .
Kommer fram och går till våran "Swim up deluxe" rum som är helt öppet mellan oss och våra grannar, inte ens en buske i mellan. Så enda man betala för att man har egen trappa till polen , och kostnad vi fick betala för det va strax över 3600kr !Räcker inte med det, så har man sol bara mellan 10 till 14 , för sen försvinner den bakom byggnaden. Så boka inte det för det är helt bortkastade pengar.
Maten - mycket att välja på , men snabbrestaurangs nivå-smaklös.
och tyvärr samma upplevelse på restaurangen Culinarum, skickade köttet tillbaka för den va omöjligt att tugga. Däremot riktigt god mat på Nami ( där man betalar extra ) och Casa Nostra.
Bokade en middag på stranden igenom Tuis app. Ville ha en mysig sista kväll på Kap Verde , med god mat och underhåll , men men satt och väntade för att bli upphämtade från hotellet i 15 min tills vi fattade att någon som stämmer inte , för ingen va där. Då får vi veta att den blev inställd. Ingen information alls och ännu roligare att får mail några dagar efter vi har kommit hem med frågan , vad tycket jag om utflykten ? Tråkigt när man bokar och betalar för en 5 stjärnig hotell, men får något som är knappt värd 3.

Rumstips: Välj inte rum 1421, eller vilken som helst med tillgång till pool , byggnaden täcker solen, så skuggan stora delen av dagen
Datum för vistelsen: november 2021
    • Standard
    • Rum
    • Service
Tack Vanda M
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Llana Sensimar, General Manager på Tui Blue Cabo Verde, svarade på det här omdömetSvarade 29 december 2021
Google-översättning

Dear Vanda M,


We thank you for having chosen TUI BLUE Cabo Verde for your holidays and for having set aside some of your time after your holidays to share your experience with us and with fellow travelers.

Firstly, we would like to clarify that all the reviews here are genuine, posted by our guests. Due to the measures taken by Cape Verde government as well as several countries around the world to shut down their borders because of the covid-19 pandemic the hotel was closed at the end of March 2020 and has just recently opened in September 2021. We also appreciate you having brought our attention towards the points that you thought can be improved, we always welcome each constructive suggestions and feedback as these will help us to continue to enhance our services. Kindly note that the dinner service on the beach that you booked there must have been a misunderstanding as the hotel did not arrange this.

We thank you once again for your contribution and we hope that we can have the opportunity to offer you our services once more in the not so distant future.


Kind regards,
TUI BLUE Cabo Verde Management Team

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 17 november 2021

Hotell ligger i perfekt läge, fin strand, men hotellupplevelse var inte goda. Hotell var stängt under lång tid, det kan man förvänta så att vissa saker kommer att brista. Men att det kommer så mycket att brista vi var inte beredda. Vid ankomst ingen information om hotell, när vi kom på rummet då upptäckte direkt att TV inte funkar, det finns ingen varm vatten. Lösning på såna problem fick vi bra ett dygn senare. Under hela vistelse var mycket besvikelse, på gymmet fortfarande funkar bara en löpband, vid måltider fick vänta lång tid för att få drycker, rum städas varje dag men dåligt, efter 11 dagars vistelse var inte ens någon gång byte av sängkläder och badrockar, långa kö i poolbar, inte ens någon service på stranden.
Det positiva delen av vistelse är solen, bad, långa promenader, finaste solnedgången och under promenader kan man ofta hitta nyfödda sköldpaddor som man kan släppa i havet. Allt som kan ge själva ön Sal, säkert kommer tillbaka men inte i hotell Tui Blue.

Datum för vistelsen: november 2021
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Service
Tack elenaa_elena
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Llana Sensimar, General Manager på Tui Blue Cabo Verde, svarade på det här omdömetSvarade 29 december 2021
Google-översättning

Dear elenaa_elena,


Thank you for having chosen to stay at TUI BLUE Cabo Verde for your holidays and for the valuable time that you have set aside to share your review with us.

We appreciate your kind mention on the positive aspects of our hotel, however we are sad to hear that despite this we are not able to fulfill your expectations. Kindly note that due to the current situation all information on the hotel are available through the TUI BLUE app which can be downloaded to your smart phone, alternatively there are also QR codes throughout the bars, restaurants and the Spa where our guests can access any menu directly. We have taken good note of all aspects that require our immediate attention to ensure that these are improved.

We hope that you will give us the chance to change your impression about us on your next visit.


Kind regards,
TUI BLUE Cabo Verde Management Team

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 8 november 2021 från mobil enhet

Handuksutlämningen skulle vara öppet 9-17. Första dagen så hade han stängt 40 min innan så vi fick inga handdukar. Vid 9:50 på morgonen var det inte öppet 2 dagar. Om man kom till frukosten vid 9 så var nästan allt slut redan. Frågade efter kaffe 3 ggr. Men fick oftast inget.
2 av 3 löpband var trasiga. Incheckningen tog en hel evighet.
Guiden som hade infomöte hade noll koll.

Datum för vistelsen: november 2021
Restyp: Reste med vänner
1  Tack babysthlm
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Llana Sensimar, General Manager på Tui Blue Cabo Verde, svarade på det här omdömetSvarade 11 november 2021
Google-översättning

Dear babysthlm,

Thank you for having chosen to stay at TUI BLUE Cabo Verde for your holidays and for taking the time to share your review with us.
We regret to hear that we were not able to meet your expectations. Kindly be informed that towels can also be requested from the Reception, in case the towel hut is closed. During peak hours at the restaurants our staff are doing their best to serve our guests as soon as they can, however as there are many requests, there can be a few minutes of delay for which we apologize. We appreciate your feedback, we will continue to work on them to improve our services. We recommend our guests to feel free to contact our Guest Services for any assistance that they may need during their stay.

We hope that you will give us the opportunity to accommodate you again in the near future and change your impression about us.

Kind regards,
TUI BLUE Cabo Verde Management Team

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen