Melia.com
Trip.com
2 001 kr
Frukost ingår
Omdömet skrevs 12 november 2022

Hotellet ger ett helhetsintryck att det ska vara fräscht.
Ofräscha handdukar, dålig mat, segt kött , inga riktiga snacksbarer, plastvinglas som var väldigt ofräscha.
Dålig information om vilka barer/restauranger man fick tillgå.
Man skulle också ladda ner qrkoden för att få lite information om hotellet.
Personalen trevlig.
Städning helt okej
Renhållningen inom hela anläggningen var jättebra.

Datum för vistelsen: november 2022
1  Tack ingela g
Dunas Management, General Manager på Sol Dunas, svarade på det här omdömetSvarade 21 november 2022

Kära nån ingela g,

Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din feedback om din senaste semester på Sol Dunas.
Vi beklagar att vi inte helt kunde uppfylla dina förväntningar.

Vi kommer att fortsätta att arbeta hårt med de punkter som nämns eftersom för oss är våra gästers totala tillfredsställelse en prioritet.

Vi hoppas att vi kommer att kunna välkomna er tillbaka igen i en framtid.

Vänligen,

Omdömet skrevs 8 februari 2022

Otroligt dåligt hotell! stay away!
Mkt vilseledande bilder som inte alls överensstämmer med hotellet.

två systerhotell i samma område, mkt otydligt vad man har tillgång till. tex ena sidan av poolen hade pool bar, jag och mitt sällskap ville ha öl men fick tvär nej och att vi fick ta i baren som fanns på andra sidan poolen (utan pool bar). Vi fick reda på att det serverades dessutom exakt samma öl i båda baren och inte att ena skulle vara mer "exklusiv".

Maten är väldigt dåligt och enformigt, köttet är bland det segaste jag tuggat på.
långt att gå till stranden som inte har något mat nära sig.
Ingen sports bar tex som man kan få i sig lite snacks på. ingen tilltugg finns till drickandet sent in på kvällarna.

Rummen är mkt gamla och slitna, hosta 50m ifrån och man hör dig.

Minimalt med aktiviteter både för vuxna och barn.

Spa avdelningen var ett skämt, väldigt dyrt för att bara ha bubbelpool samt en kall pool.

STAY AWAY, kommer aldrig besöka detta hotell igen själv och tycker verkligen inte att ni heller ska göra det!

Rumstips: Välj ett annat hotell!
Datum för vistelsen: februari 2022
Tack SanLan9389
Dunas Management, Gerente geral på Sol Dunas, svarade på det här omdömetSvarade 21 februari 2022

Kära SanLan9389,

Tack för din recension, vi beklagar att din upplevelse hos oss inte motsvarade dina förväntningar.

Vänligen notera att spaet är ett externt företag och att vi inte har något inflytande över de priser som anges eller de behandlingar som erbjuds.

Dunas Resort är en 1 km lång resort och vi har barnvagnar tillgängliga för transport; gästerna behöver bara informera receptionen eller deal 0 för att be om en för att kunna ta med sig en överallt i resortet. När det gäller mellanmål finns de tillgängliga på The Grille Restaurant för Sol Dunas och på Aqua Restaurant för Melia Dunas; vi beklagar att du missade det. Fortfarande finns informationen för båda hotellen tillgänglig i QR-koden och i rummens tv-apparater.

När det gäller aktiviteterna finns det ett komplett schema tillgängligt både för vuxna och barn, inte bara på kvällen (04 shower per vecka) utan även på dagen.

Återigen tack för ert besök och vi hoppas att ni har njutit av den vackra ön Sal.

Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs 4 februari 2022 från mobil enhet

Efter två timmar i kö för att checka in så checkades vi in i fel hotell (systerhotellet Melia som har sämre standard). Fick en säng för tre personer och ingen balkong eller markterass som vi hade betalat för. Det lovades sängar inom 10 min, efter 6 timmar i receptionen och otaliga samtal så fick vi äntligen sängar kl. 01. på morgonen.

TUI guiderna svarade inte på appen trots att de skulle vara tillgängliga. Det var sju andra familjer som hade liknande problem med spädbarn som grät och var trötta men inga sängar att sova på. Tydligen var det kö på sängar och vi skulle fortsätta vänta på väntelistan.

ACn stod på 17 grader och gick inte att stänga av eller ändra temperatur på. Kylskåpet gick inte att ha igång då den brummade så högt att ingen av oss kunde sova trots utmattning av all väntan.
När TUI guiderna åkte hem så lovade de att vi skulle få byta rum dagen därpå bara vi stod ut en natt. Nu har natten passerat och managern på hotellet säger att det finns inga andra rum trots att Dunas resort är Västafrikas näst största hotell. De kan erbjuda oss vouchrar som kompensation!

Flera svenskar som åkte med oss blev erbjudna samma sak. så detta verkar vara något de har satt i system att överboka och sedan flytta till systerhotellet, och jag vet nu att TUI har känt till detta en längre tid utan att göra något. Detta bekräftade TUI guiden till mig.
Efter 3 hemska nätter på detta hotell fick vi och fyra andra sällskap byta hotell till RIU Funana som var som en dröm.

Jag och min familj kommer aldrig mer resa med TUi då detta verkligen var droppen. Och aldrig till detta hotell heller som inte har sängar så det räcker och utnyttjar resenärer.

TUI guiden hade också tröttnat på det nonchalanta beteendet av hotellet och bad oss skriva ärligt omdöme så att de tar bort detta hotell från deras utbud.

Tack 595sus1

Kära nån 595sus1,

Tack för att du delar med dig av din recension till oss.

Vi beklagar att din upplevelse på Sol Dunas inte var tillfredsställande och vi har delat dina kommentarer med våra kollegor från TUI, som inte är en del av hotellteamen.

Vi är glada att veta att ni kunde hitta ett annat alternativ för att avsluta er semester och vi hoppas att ni verkligen njöt av det.

Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs 1 januari 2022 från mobil enhet

Helt värdelöst på de första sätt. Fick helt fel rum och tog fyra fygn för att få ett bättre (med fortfarande fel) rum. Ingen kompensation fanns att få.
Rummen städas dåligt, alkohol och öl tog slut, maten är smaklös, restauranger var stängda.
Inte all inclusiv då området är 3 olika hotell och det är oklart vilka barer och restauranger man får gå till. Ingen information om området, öppettider, aktiviteter under nyår och liknande.
Skulle aldrig rekommendera detta hotell till någon!

Rumstips: Nästan ingen av de som kom med vårat flyg fick rummet de betalst för, kontrollera att du får rätt rum.
Tack Wanderer35758803383
Dunas Management, Gerente geral på Sol Dunas, svarade på det här omdömetSvarade 25 januari 2022

Dear Wanderer35758803383,

Först och främst, från djupet av våra hjärtan, ett stort tack för att ni valde Sol Dunas för er upplevelse på den vackra ön Sal. Tack vare våra kära gäster kunde vi återigen öppna våra dörrar efter 19 långa månader av inaktivitet på grund av COVID-19-pandemin.

Vi är också väldigt glada att ni delade med er feedback till oss och vi kommer att arbeta ännu hårdare för att se till att våra gäster blir helt nöjda. Vi har noterat dina kommentarer och har redan delat med oss av dem till motsvarande avdelning. Det viktigaste målet för oss är att våra gäster ska vara helt nöjda och vi beklagar verkligen att vi inte kunde uppnå det i ditt fall.

Bara för att klargöra att Dunas Resort är ett komplex som är värd för 02 olika hotell: Melia Dunas och Sol Dunas. All information finns tillgänglig på vår webbplats när du bokar, i form av teman (observera att vi på grund av COVID inte längre får hantera information i pappersform), i QR-koder och i den informativa kanalen i tv-rummen.

Återigen tackar vi er för att ni valde oss och vi hoppas att vi kommer att få ett nytt tillfälle i framtiden att välkomna er tillbaka och se till att ni får en riktig upplevelse hos oss.

Vänligen,

Omdömet skrevs 27 december 2021

Tyvärr började det inte bra. 3timmar för att få ett rum men det blev fel ändå. Vi skulle ha två sovrum men kanske får vi det imorgon. Inte så hjälpsamma i receptionen. Ändå inte värst en familj skrek att de inte fått något rum på 5timmar. En annan familj klagade att det inte fanns tvål. Verkar vara olika standard beroende på rum. 5000 serien har inga vattenflaskor men 8000 serien har detta. Dock så fungerade inte kylskåpet som inte gick att starta. Reception urdålig men bra service i barer och restauranger. Barnen bodde i 8000 rummet samt vi i 5000 serien. Inte helt optimalt med 400m mellan oss.

1  Tack Don_Pedro68
Dunas Management, General Manager på Sol Dunas, svarade på det här omdömetSvarade 17 januari 2022

Kära Don_Pedro68,

Tack så mycket för att du delar med dig av din feedback om din senaste vistelse på Sol Dunas, på den vackra ön Sal.

Vi beklagar att er upplevelse hos oss inte var så bra som den skulle ha varit och vi har redan vidarebefordrat era kommentarer till motsvarande avdelning för att se till att en ordentlig uppföljning görs.
Våra gästers tillfredsställelse är anledningen till att vi arbetar hårt dagligen; dina kommentarer kommer att hjälpa oss att verkligen arbeta på de kommenterade punkterna.

Vi hoppas att vi inom en snar framtid kan få ett nytt tillfälle att välkomna er tillbaka, så att ni får uppleva en annorlunda upplevelse på Sol Dunas.

Med vänlig hälsning,