Omdömet skrevs 16 januari 2020

Efter några mindre bra dagar på Riu Toureg lyckades jag och min fru bli omplacerade till systerhotellet Riu Palace. Vilken skillnad! Bara själva fasaden på stället och hotellets reception skvallrade om hög klass. Rent snyggt, genomtänkt.

Hotellrummet som var ett standardrum hade i stort sett allt att önska! Rent, snyggt, bra badrum, stor dusch, ren och snygg balkong. Ett rent, snyggt och modernt intryck. Sängen kunde varit lite skönare men annars var allt tipp topp. 4 av 5 i betyg från mig.

Maten hade samma upplägg som Toureg med buffé. Skillnaden var att maten upplevdes tillagad med mer omsorg och det fanns fler alternativ att variera maten på. Frukost i toppklass. Finns fortfarande mer att önska dock. 3 av 5 i betyg. På pluskontot finns även kaffebaren vid hotellreceptionen som var riktigt bra. Gott kaffe på denna typen av resmål är vi svenskar inte bortskämda med. Men här lyckades det definitivt.

Sol och bad i världsklass! Palace hade lyckats integrera stranden med hotellet. Närheten till havet gick inte att ta miste på i god bemärkelse. Bra pooler som var uppvärmda (gick inte att bada i havet pga vågor och strömmar). Aktiviteter på begränsade ytor gjorde att det gick att ligga och ta det lugnt i lugn och ro en hel dag. En fullträff! 5 av 5 i betyg.

Som helhet 4 av 5 i betyg. Får hotellet till maten så är det en fullträff. Jag kan absolut rekommendera resmålet! Perfekt för en veckas avkoppling.

Tack för mig! Dennis

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack dennisbB681OX
Omdömet skrevs 20 december 2019

Bästa all inklusive vi har varit på. Jättefina rum med gigantisk dusch.Fantastisk personal alltid med ett leende. Maten var kanon, det finns nåt för alla. Vädret var väl inte det bästa, knappt 2 soldagar på en vecka var lite väl lite ,men det kan man inte styra över även om det var 25 grader så blåste det friskt så det blev kallt. Vi kommer tillbaka

Datum för vistelsen: december 2019
Omdömen sammanställs i samarbete med riu.com
1  Tack Toppeloppe
Omdömet skrevs 16 juni 2019 från mobil enhet

Helt perfekt hotell komplex, hög klass på mat och drycker. Har tänkt på allt när man byggde hotellet. Otroligt fräscht, rent och snyggt härliga planteringarna som ännu inte växt till dig. Finns inte så mycket att göra på Boavista förutom att lata dig och äta och dricka gott. Blåsig ö och se upp för solen lätt att bränna sig vilket många gjorde.

Datum för vistelsen: juni 2019
1  Tack 191niklasj
Omdömet skrevs 28 april 2019 från mobil enhet

Det bästa al inclusive vi varit på. Mat och dryck mycket bra, drycken serverades vid middagsbordet. Aldrig trångt vid buffe. Trevlig och serviceinriktad personal. Långa stränder för härliga promenader. Missa inte kaffebaren i receptionen där du kan beställa goda kaffedrinkar. Ett tips är att skippa transferbuss och ta en taxi till hotellet som ligger ca 19 min därifrån.

Datum för vistelsen: mars 2019
Tack Ewa C
Omdömet skrevs 13 april 2019 från mobil enhet

Ett mycket bra o nybyggt, lyxigt hotell på boavista.personalen var glada, vänliga.Flera barer o restauranger, ett speciellt cafe.Fin poolanläggning med flera pooler. Lugnt o soft.Lite barnfamiljer.Istort sett så var allt var toppen.Det negativa var att gymmet hade en åldersgräns på 18 år även om förälder var med.Vår dotter på 15 som är van att träna på gym blev så klart besviken.

Datum för vistelsen: april 2019
Tack elga69