Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Hasse G

Vår första safari

5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 16 feb. 2020
Vår första safari vi åkte med resebolaget Albatross, vi var mer än nöjda. Fick se alla big five. Bodde ute i bushen. En dag när vi var vid den lilla poolen kom det två stora elefanter fram och ville dricka vatten ur poolen. Man blev helt tyst bara stirrade på dom när dom sakta kom fram
Datum för vistelsen: mars 2019
Ser du något problem med det här omdömet?
Stephan Van Harte, OtherHoneyguide Khoka Moya & Mantobeni Camps, svarade på det här omdömet
Svarade 3 feb. 2022

Tack så mycket för din recension. Vi är glada att höra att du hade en fantastisk tid med Albatros Travel and Honeyguide Camps. Vi hoppas att du snart besöker oss igen!
21 866 kr
      13 507 kr
    29.2 km från Honeyguide Khoka Moya & Mantobeni Camps
    Visa fler hotell i Manyeleti Game Reserve
    Omdömet skrevs 7 december 2019

Inte sista gången vi åker hit! Helt underbart ställe!
    Långt över förväntan. Personalen,maten ja allt var super! Tack igen för en underbar resa!
    Big Five på en kvart!! Vem kunde tro det.
    Rekommenderas högt!
    Jörgen och Aron

Datum för vistelsen: november 2019
    1  Tack Nacken64
    Omdömet skrevs 20 oktober 2019 från mobil enhet

Var här en vecka på safari med Albatros. Oförglömlig resa. Vi bodde i tält och elefanterna var hela tiden närvarande och vi fick ta hänsyn och visa respekt för att detta var deras plats, ibland fick vi helt enkelt bara sitta och vänta på att det skulle lämna platsen eller låta oss gå förbi , ett lugn uppstår då. Vi hörde och såg lejonen runt tälten .Kunniga och bra rangers som respekterade naturen och djuren på ett fins sätt, vi fick se big five och en hel del andra fina djur.

Datum för vistelsen: oktober 2019
    1  Tack Avcl74
    HoneyguideRocks, Public Relations Manager på Honeyguide Khoka Moya & Mantobeni Camps, svarade på det här omdömetSvarade 28 oktober 2019

This must've been a fantastic experience. We are glad we could create "magic in the bush" for you! We hope you visit us again soon!

Omdömet skrevs 4 mars 2019 från mobil enhet

Vi bodde 7 nätter på Khoka Moya och vistelse var toppen på alla vis, trevliga tält med djuren direkt utanför dörren, god mat och fantastisk personal som gjorde allt för att gästerna skulle trivas. Bra rangers som var kunniga och berättade om alla djur. Såg alla Big five och många andra djur. Albatros reseledare var mycket bra och allt fungerade perfekt. Vi är mycket nöjda med vistelsen.

Datum för vistelsen: februari 2019
    Tack SusanneB1993
    Omdömet skrevs 15 mars 2018 från mobil enhet

Vi bodde 7 nätter på Khoka Moya och det var en helt magisk upplevelse. Lite pirrigt att sova i tält med de vilda djuren så tätt inpå men man vande sig fort.

Tälten var utrustade med grymt sköna sängar, dubbeldusch och en fräsch toalett. Inget fattades.

Servicen på Khoka Moya var helt fantastisk, varje dag bjöds vi på grymma luncher och middagar och alla på lodgen gjorde verkligen sitt yttersta för att vår vistelse skulle bli så bra som möjligt.

Vi deltog i ett antal gamedrives (safariturer) och de rangers som vi hade till förfogande gav oss minnen för livet varje gång vi var ute i den vilda naturen. Elefanthjordar, vildhundar, leoparder, giraffer....säg något djur som vi inte såg!

Vill du ha en upplevelse ska du definitivt bo här och delta i de det gamedrives som erbjuds.

På lodgen såg vi både hyenor och impalaantiloper. Mest minnesvärt är dock elefanten som drack i poolen när vi badade samt när vi hade honom direkt utanför vårt tält ätandes från amarulaträden!

Datum för vistelsen: mars 2018
    1  Tack patrikb605
    Omdömet skrevs 17 februari 2018

Bekväma safaritält samlade i en camp. Efter mörkrets inbrott följde ranger med och skyddade mot okända djur. Kändes tryggt. Dagtid var man tvungen att följa stigarna inom campen. Inga egna utflykter på savannen. Babianflock som sprang igenm campen mellan tälten, water bucks som gick helt nära tälten till och från vattenhålet. Man bor verkligen mitt bland djuren. Nattetid hör man hyenor, lejon och för mig okända djur. Mycekt spännande! Fantastisk personal; bra utflykter i området! Toyota Landcruiser bilar med max nio personer = enkelt att fotografera eller bara sitta och nuta av utsikten. Perfekt för den som söker äkta "safari" Förarna hänsynfulla mot djuren!

Datum för vistelsen: februari 2018
    Tack bjornsleman