Omdömet skrevs 13 december 2017 från mobil enhet

Högsta betyg på allt: personal, rum, bekvämlighet, service, pool, strand, frukost.
Det enda negativa är restaurangernas priser men det kompenseras av hög hygien och det finns alternativ i närliggande restauranger utanför hotellet.

Bodde här: december 2017, reste som ett par
Tack RaheleA1
Jeevan T, General Manager på Salinda Resort Phu Quoc Island, svarade på det här omdömetSvarade 18 december 2017

Dear Rahele A
Xin Chao, Thank you for staying with us and posting your review.

As you know without constructive feedback and appreciation it is not possible to attain excellence, I shall cascade your appreciation to the team.

Please do not hesitate to contact us on contact@salindaresort.com directly, should we be of help for any further assistance or booking.

Looking forward to welcoming you back soon

Omdömet skrevs 25 februari 2017 från mobil enhet

Fint hotell och fantastisk service! Dock är Phu Quoc en mycket skräpig ö. När det blåser driver det in plastpåsar och andra sopor även på hotellets privata strand. Allmänna stränder är än värre, tex är det högar av skräp på "paradisstranden" Sao Beach.

Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Tack Herman343
Jeevan T, Resort Manager på Salinda Resort Phu Quoc Island, svarade på det här omdömetSvarade 28 februari 2017

Dear Herman343

Xin Chao, Thank you for staying with us and posting your review

Delighted to read that you had a fab stay with us and were able to experience all our facilities and services. I have passed on your appreciation to the team.

Please do not hesitate to contact us directly for any further assistance on contact@salindaresort.com and all of us here look forward to welcoming you back

warm regards

Omdömet skrevs 24 januari 2017

Fantastiskt hotell med alla man kan önska sig. Hjälpsam och serviceinriktad personal. Hotellet får mina allra bästa rekommendationer.

Frukosten var exemplarisk, bubbel serverades till den. Resorten var otroligt välstädad och väl underhållen. Guest relations-teamet gjorde allt och lite till för att vara behjälpliga.

Rummen var väl underhållna, rena och med mycket bra och tyst luftkonditionering, dessutom var balkongen stor. Dricksvatten var gratis. Stor säng på 2,40 m.

Som helhet var vistelsen på Salinda den bästa hotellupplevelse jag har varit med om och jag rekommenderar alla som ska besöka Phu Quoc att unna sig lyxen att bo på Salinda.

• Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Pierre D
Jeevan T, Resort Manager på Salinda Resort Phu Quoc Island, svarade på det här omdömetSvarade 30 januari 2017

Dear Pierre D

Xin Chao, Thank you for staying with us and posting your review.

Delighted to read that you had a fantastic time with us. I have passed on your wonderful feedback to the team.

Please do not hesitate to contact us for any further assistance on contact@salindaresort.com and all of us here look forward to welcoming you back in the near future

warm regards

Omdömet skrevs 11 juli 2016

Vi bodde på detta hotell 9 nätter, februari 2016.

Först vill jag börja med de negativa upplevelserna…det finns INGA!!!! Det blir svårt för oss nu att bo i andra 5-stjärniga hotell, som inte står i samma nivå som det.

Innan vi bestämde oss för just denna resorten, läste vi noggrant alla recensioner som vi kunde komma åt. För det mesta var det positiva kommentarer, men tyvärr fanns det också lite negativa synpunkter. Under hela vår vistelse försökte jag hitta/förstå de tidigare negativa kommentarerna från andra resenärer, men kunde inte hitta sådana hur mycket jag ens försökte! ALLT VAR PERFEKT!

Jag och min man är mycket beresta, speciellt i de Asiatiska länderna och måste säga att denna resesort är den mest underbara och lyxiga, som vi hittills besökt! Den levererar sina 5 stjärnor utan tvekan! Servicen är på topp! Vi förväntade oss så klart ett mycket fint hotell när vi bokade, men det överträffade all vår förväntan när vi kom!

Börjar från början:
Vi landade på Phu Quoc rätt sent på kvällen och möttes av hotellets taxi. Vi var otroligt trötta efter väldigt lång flygresa från Sverige, men när vi anlände till hotellet och välkomnades av personalen i den bedårande lobbyn, plus blev bjudna på iste, försvann all trötthet.

Vi anlände till hotellet på vår ett-års-dag. En vecka innan kontaktade jag hotellet och beställde en flaska champagne till rummet på vår ankomstdag, samt förklarade anledningen så att man förstod hur viktigt det var och inte missade. Måste säga att vi blev mycket överraskade när vi såg att förutom flaskan var det en liten chokladtårta som väntade på oss, med en hälsning och gratulationer från hotellet. En sådan liten sak kan göra väldigt mycket! Vilken service!

Faciliteter:
Vi bodde i ett rum som vetter mot berget och huvudvägen. Vi var lite oroliga att det skulle höras ljud från bilar, men rummet hade mycket bra ljudisolering, så det var väldigt tyst. Den stora sängen, 2.40, var rena drömmen att sova i! Så här bra sömn har inte vi haft på länge. Mycket stort rum med stort och fint badrum. Rummet städades två gånger per dag och sängkläder byttes varannan dag. Man fick obegränsad påfyllning av dricksvatten.

Vi blev väldigt imponerade av bardelen i lobbyn, den påminde om Buddah Bar i Paris. Mycket fina asiatiska arkitektdetaljer och inredning. Varje kväll spelades det livemusik i baren av en duktig duett med gudomliga röster.

Frukostbuffén hade allt man kunde önska sig, från färskpressade joser av olika frukter och milkshakes till sushi, plus att man serverades champagne (!). Varje morgon spelade en duktigt vitklädd pianist ett vit piano i restaurangen, det var helt underbart att börja morgonen på det viset.
Vi åt middag på hotellets restaurang endast en gång och då var det grillbuffé med massa fiskar och skaldjur. Innan man började med middagen, spelade ett band livemusik och hotellet bjöd på drinkar. En sådan skaldjursbuffé kan man bara önska sig! De andra kvällarna åt vi på olika restauranger antingen lägst stranden, där det grillades dagsfärsk fisk eller åkte till byn och smakade på andra fisk- och skaldjurs läckerheter. Jag rekommenderar verkligt att gå/åka utanför hotellet och se och smaka på vad ön erbjuder, mycket spännande.

Strand:
Det fanns alltid solstolar lediga, även med tanke på att vi var där under högsäsong och hotellet var fullbokat. Så fort man kom till pooldelen eller stranden, var det alltid en poolboy som kom med pooldukar och fixade solstolar åt en. Ville man beställa något på stranden eller vid poolen, behövde man inte ens röra på sig, utan man bara räckte upp en flagga och då kom det någon från servicen och tog beställningen. Det kallar jag verkligen semester att inte ens behöva gå upp från solstolen för att beställa, hihi!!
Hotellstranden var alltid ren och underhållen. Det fanns alltid personal, som bevakade, även sent på natten, så man kände sig absolut trygg.

Det ”lilla” extra:
Ett extra stort tack till hotellmanager Hwang. Hon gick runt hela dagarna och frågade gäster om allt var i sin ordning och ifall man behövde något. Tack vore de frågorna, ser hotellet till att bibehålla den lyxkänslan och den lyxservicen som hotellet har och även förbättra där det behövs. En gång per dag anordnade hotellet något extra för gäster, utan kostnad, som till exempel: glass, fruktdrinkar, fruktsallad, 10-minuters massage…och allt detta för dig vid din solsäng. VILKEN SERVICE!!!!!!
Under vår sista dag skulle vi åka från hotellet på kvällen och då vi checkade ut kl.11, kunde vi fortsätta sola och bada och sedan duscha och fräscha upp oss på hotellets gym med nya rena handdukar. Medans vi väntade på taxi, blev vi erbjudna iskall lemonad i baren, också utan extra kostnad.

Vi rekommenderar detta hotell och skulle vi komma tillbaka till Phu Quoc, bor vi definitivt på samma hotell! Man känner sig rojalistiskt från början till slut och rakt igenom!! Stort tack till alla på Salinda Resort! Helt fantastiskt!

Tips för att välja rum: Alla rum är fantastiska. Hela hotellet är underbart!
  • Bodde här: februari 2016, reste som ett par
4  Tack Julia G
Jeevan T, Resort Manager på Salinda Resort Phu Quoc Island, svarade på det här omdömetSvarade 12 juli 2016

Dear Julia G

Xin Chao, Thank you for staying with us and posting your review.

We are delighted that we could offer you our great personalized service and hopefully we were also able to create some memorable moments throughout your stay. I have passed on your appreciation to the team.

Please do not hesitate to contact me directly on contact@salindaresort.com should I be of help for any further assistance or booking.

In the meantime, all of us here look forward to welcoming you again in the not too distant future!

Omdömet skrevs 3 maj 2016 från mobil enhet

Vi hade förväntat oss ett riktigt fint och bra hotell när vi bokade detta, men de överträffade helt våra förväntningar. Från det att vi anlände tills att vi åkte igen fick vi förstklassig service. Personalen som jobbar på Salinda är alla måna om gästerna och är otroligt professionella men med det lilla extra som gör att man känner sig hemma. Maten var god, anläggningen var väldigt välplanerad och fräsch, poolområdet var kanon! Det fanns ingenting som vi kunde klaga på. Skulle rekommendera alla att åka hit om de fick chansen och vi kommer definitivt att planera en resa hit igen inom inte allt för lång tid.

Bodde här: april 2016, reste som ett par
Tack Alinaforsell
Jeevan T, Resort Manager på Salinda Resort Phu Quoc Island, svarade på det här omdömetSvarade 6 maj 2016

Dear Alinaforsell