Cassia Cottage(Duong Dong)
  • Fri parkering
Chen Sea Resort & Spa Phu Quoc(Phu Quoc Island)
  • Fri parkering
Sea Sense Resort(Phu Quoc Island)
Agoda.com
  • Fri parkering
Famiana Resort & Spa(Cua Lap)
  • Fri parkering
Salinda Resort Phu Quoc Island(Phu Quoc Island)
Daisy Resort(Duong Dong)
Omdömet skrevs 23 januari 2018 från mobil enhet

Vi gillade allt med Mango Bay Resort! Själva konceptet, lugnet, personalen, restaurangerna, maten, drinkarna och sist men inte minst spacentret som även erbjöd yoga och thai chi, som vi gick på varje dag (gratis). Mango Bay är en resort utöver det vanliga med ett ekotänkande som en röd tråd. Således finns ingen AC, kylskåp på rummet eller swimingpool ( finns fläktar på rummen). Handukar, strandhanddukar och lakan tvättas endast om du ber om det. Varje dag får man en kanna med driksvatten och en termos med varmt vatten. Det finns fina små stränder på stranden Ong Lang ( som fö. verkar vara den renaste och finaste stranden på hela Phu Quoc) ett stenkast från husen, väldigt gott om solstolar och hängmattor som är till endast för boenden, gratis utlåning av kanot och SUP. På en ganska stor area finns 44 boenden, en del nära restaurangerna och receptionen, en del 5-7 min. bort. Här finns både bungalow, parhus och radhus. I området finns skog, kryddträdgård och små gulliga stigar. Många hus har en egen hängmatta på sin terass. Husen är byggda på gammalt vis med dusch och toalett utomhus (inget för den som är rädd för gecko).Väldigt rena, fina hus. Restaurangerna har supergod mat, de prioriterar boende på resorten, så endast i mån av plats får andra gäster äta där. Restaurangerna var i stort sett fullbokade varje kväll som ett betyg på den goda maten! Vi Hamnade här av en slump då vi först bodde på en grannresort. Vi betalade 1300-1500/natt dvs. lite dyrar än resorterna runt omkring, även maten var lite dyrare ( men du får en riktigt god middag med varsitt glas vin eller varsin öl för 350-400:-), men sååå värt!

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Eva K
Omdömet skrevs 22 januari 2018

Mango Bay är kanske den sista lilla biten som är kvar av Phu Quoc som vi mindes ön sedan förra gången vi var där, 2007.
Men det räckte för oss.
De små husen, endast 44 st, är så utspridda över området att man upplever det som att man, långa stunder, är alldeles ensam på hela ön.
Mellan husen, stränderna och restaurangerna går man på stigar, inga stenlagda eller asfalterade gångar. Allt är rent och fint utan att det är stelt och tillrättalagt. Gräset är det som alltid vuxet på platsen och det får lov att vara lite halvlång och frodigt.
Byggnaderna är lite ”ruffiga” på ett naturligt sätt som gör att de smälter in i de skogsklädda sluttningarna, men inuti är allt helt och rent.
Vi saknade aldrig luftkonditionering, visst var det lite varmt men fläktarna gjorde gott.
Det finns tre-fyra olika badvikar där man stundtals kan vara alldeles själv och inte ens på den största stranden (som inte är jättestor) upplever man någon tillstymmelse till trängsel, det ligger bara ett stort lugn över hela viken och vattnet är helt klart och sammetslent.
Vill man prova på olika aktiviteter finns det kajaker, stand up paddling-bräder, cyklar och diverse annat att låna. Vi såg till och med att de fanns en hel del strandleksaker att låna för det minsta gästerna.
Det finns två restauranger som båda ligger alldeles vid vattnet. Menyerna innehåller en stor variation och maten är vällagad och god.

Vi lämnade bara närområdet för en utflykt till stan och för snorkel och fisketuren som vi hade inbokat i förväg.
Under båtturen norrut fick vi se några smakprov på vad som komma skall på Phu Quoc men det föredrar jag att inte tänka på,
Men på Mango Bay upplevde man inget av detta, där är det fortfarande paradisiskt!

Tips för att välja rum: Superior Seaview Fisherman Bungalow Autentisk, charmig och bekväm bungalow för 3 personer. Havsutsikt, 25 m till strand.
  • Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack pelindh
Omdömet skrevs 18 januari 2018 från mobil enhet

Bra massage! Super fin utsikt!:) Trevlig personal!
Bästa vegan maten med utan gluten alternativ på ön hittills! (Efter jag lyckades kombinera) bättre än de veganska restaurangerna :) bättre att betala med för bra mat! Än billigare halvfabrikat på ön :)

Bodde här: januari 2018, reste ensam
Tack Ida V
Omdömet skrevs 8 januari 2018 från mobil enhet

Bästa maten på Phu Quoc - både inhemsk och internationell.
Supersvårt att boka middagsbord om man inte är gäst på Resorten. Men vi åt sena eftermiddagsluncher istället och tror att detta faktiskt var bäst för då fick vi njuta av utsikten och solnedgången!

Bodde här: januari 2018, reste med familjen
Tack Anna-Karin N
Omdömet skrevs 16 augusti 2017 från mobil enhet

Klart det bästa alternativet på ön!!! Fantastisk miljö, genuint serviceminded personal. För att inte tala om maten. Att hitta den bästa Carpaccion som går att frambringa var inget jag förväntade mig i Vietnam. Personligt och väldigt familjärt. Inget för den partysugne.

Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack Blichen