Omdömet skrevs 22 januari 2018

Mango Bay är kanske den sista lilla biten som är kvar av Phu Quoc som vi mindes ön sedan förra gången vi var där, 2007.
Men det räckte för oss.
De små husen, endast 44 st, är så utspridda över området att man upplever det som att man, långa stunder, är alldeles ensam på hela ön.
Mellan husen, stränderna och restaurangerna går man på stigar, inga stenlagda eller asfalterade gångar. Allt är rent och fint utan att det är stelt och tillrättalagt. Gräset är det som alltid vuxet på platsen och det får lov att vara lite halvlång och frodigt.
Byggnaderna är lite ”ruffiga” på ett naturligt sätt som gör att de smälter in i de skogsklädda sluttningarna, men inuti är allt helt och rent.
Vi saknade aldrig luftkonditionering, visst var det lite varmt men fläktarna gjorde gott.
Det finns tre-fyra olika badvikar där man stundtals kan vara alldeles själv och inte ens på den största stranden (som inte är jättestor) upplever man någon tillstymmelse till trängsel, det ligger bara ett stort lugn över hela viken och vattnet är helt klart och sammetslent.
Vill man prova på olika aktiviteter finns det kajaker, stand up paddling-bräder, cyklar och diverse annat att låna. Vi såg till och med att de fanns en hel del strandleksaker att låna för det minsta gästerna.
Det finns två restauranger som båda ligger alldeles vid vattnet. Menyerna innehåller en stor variation och maten är vällagad och god.

Vi lämnade bara närområdet för en utflykt till stan och för snorkel och fisketuren som vi hade inbokat i förväg.
Under båtturen norrut fick vi se några smakprov på vad som komma skall på Phu Quoc men det föredrar jag att inte tänka på,
Men på Mango Bay upplevde man inget av detta, där är det fortfarande paradisiskt!

Tips för att välja rum: Superior Seaview Fisherman Bungalow Autentisk, charmig och bekväm bungalow för 3 personer. Havsutsikt, 25 m till strand.
  • Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack pelindh
Omdömet skrevs 18 januari 2018 från mobil enhet

Bra massage! Super fin utsikt!:) Trevlig personal!
Bästa vegan maten med utan gluten alternativ på ön hittills! (Efter jag lyckades kombinera) bättre än de veganska restaurangerna :) bättre att betala med för bra mat! Än billigare halvfabrikat på ön :)

Bodde här: januari 2018, reste ensam
Tack Ida V
Omdömet skrevs 8 januari 2018 från mobil enhet

Bästa maten på Phu Quoc - både inhemsk och internationell.
Supersvårt att boka middagsbord om man inte är gäst på Resorten. Men vi åt sena eftermiddagsluncher istället och tror att detta faktiskt var bäst för då fick vi njuta av utsikten och solnedgången!

Bodde här: januari 2018, reste med familjen
Tack Anna-Karin N
Omdömet skrevs 16 augusti 2017 från mobil enhet

Klart det bästa alternativet på ön!!! Fantastisk miljö, genuint serviceminded personal. För att inte tala om maten. Att hitta den bästa Carpaccion som går att frambringa var inget jag förväntade mig i Vietnam. Personligt och väldigt familjärt. Inget för den partysugne.

Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack Blichen
Omdömet skrevs 6 januari 2017 från mobil enhet

Jättebra och avkopplande ställe. Rekommenderar varmt. Allt e så prydligt rent och äkta. På activity centern kan man låna kajak, ligga i hängmatta eller bara chilla lugnt på solstol vid stranden. Taichi på morgonen efter en fantastisk frukost.

Bodde här: januari 2017, reste med familjen
1  Tack Kharraziha