“Vackert”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Bokade trip 2 och det var en prisvärd utflykt. Blev upphämtade på hotellet och fick tydlig information på bussresan mot hamnen. Det fanns hela tiden en guide med som man kunde fråga. Det fanns flytvästar och snorkel att låna.
Maten som ingick var bra och traditionell.
Viktigt att tänka på är att man håller koll på sin omgivning när man snorklar. Det fanns flera båtar från samma byrå och därför är det viktigt att lyssna på tutan när är dags att simma tillbaka. Enligt beskrivning skulle det finnas möjlighet till fiske och det fanns det...de som ville fick en fiskelina och rulle.
Rekommenderar denna tur om du tycker om att snorkla och simma.

Datum för upplevelsen: mars 2018
1  Tack Jessjohanna

Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Bokade snorklings-tur 3 öar!
Det fanns en kille som representerade John’s Island Tours på hotellrestaurangen, vilket var väldigt smidigt!
Funkade bra!
Guiden prata förhållandevis bra engelska.

Datum för upplevelsen: mars 2018
Tack Sussibz
Omdömet skrevs 26 februari 2018 från mobil enhet

Vi tog trip 2 och blev upphämtade på hotellet med en minibuss. Vi åkte en bit och bytte sedan till en stor buss där det var fullsatt. Vi skulle snorkla dock blev vi besvikna på snorklingen då det enda vi såg var död korall och få fiskar. Vi fick lunch på båten som inte var något speciellt. Lite av en besvikelse, men helt ok. Skulle inte göra om detta dock.

Datum för upplevelsen: februari 2018
Tack dinf2018
Omdömet skrevs 10 februari 2018 från mobil enhet

Vi åkte på snorkelturen som kallades trip 3, mycket trevlig dag med besök på 3 öar söder om Puh quoc. Man kan snorkla kring båten eller välja att ta en mindre båt in till öarna. Såg inte jätte mycket fisk men trevligt ändå. Lunchen ombord var bra med fisk och skaldjur man kunde även välja vegetariskt alternativ. Var noga med att kolla pick up tid vid hotellet då vi hade fått olika tider från samma hotell bland dom som skulle med på turen.

Datum för upplevelsen: februari 2018
Tack magnus l
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 27 december 2017 från mobil enhet

Vi åkte på Johns landtur på södra delen av Phu Quoc. Mycket trevlig resa och en mycket bra och rolig guide. Vi fick se sevärdheter som Coconut prison, fisksåsfabrik, vintillverkning, pepparfarm, biodling, fiskarsamhälle, Sao beach samt pärlfarm som kanske inte riktigt var vad vi hoppades på men ändå intressant. En tripp väl värd pengarna. Kan rekommendera att betala för lunchen vid bokning så slipper ni vänta länge på mat som ska beställas. Ni tjänar nog åtminstone 30 min som kan läggas på stranden istället.

Datum för upplevelsen: december 2017
Tack Lasse A

Resenärer som tittade på John's Tours tittade också på

Phu Quoc Island, Kien Giang Province
Duong Dong, Phu Quoc Island

Besökt John's Tours? Berätta vad du tyckte!