“Middag hos ” gubben i skogen””

Hieu's Family Restaurant
Rankad som nr 25 av 383 Restauranger i Phu Quoc Island
Middagsalternativ: Sent på kvällen
Middagsalternativ: Sent på kvällen
Omdömet skrevs 26 november 2017 från mobil enhet

Fick rådet vår dotter att besöka Hieu’s restaurang. Svårt att hitta dit men det var det värt! Goda springrolls och fried prawns m lemongrass och chili. Kan varmt rekommendera restaurangen både gott och prisvärt

Tack 730lottas

Omdömet skrevs 15 november 2017 från mobil enhet

Hit borde alla som besöker Phu Quoc gå för den goda billiga maten som vida överglänser många andra restauranger. Trevlig o artig personal som bryr sig om sina gäster. Lite "hemlig" väg dit o man tvivlar på att man är rätt.

Tack Ann-Louise H
Omdömet skrevs 13 november 2017 från mobil enhet

Efter en promenad i den mörka gränden (där vi faktiskt funderade flera gånger på om vi kommit fel och tänkte vända) så kom vi tillslut fram till restaurangen. "Gubben i skogen" är mycket trevlig och serverar sååå god mat!! Leta er hit om ni är i Phu Quoc! Vi fick veta att han byter ställe i maj 2018. Som vi förstod kommer restaurangen ligga närmare vägen men typ på samma ställe som man går upp till den idag. Bredvid ambassaden och co.op mart.

Tack johannaaaslund
Omdömet skrevs 28 juli 2017 från mobil enhet

Klart bästa restaurangen. Åker tillbaka 2018 och då blir det många gånger på denna pärla. Som många andra sagt lite svårt att hitta men fråga någon svensk så har dom säkert varit där ;)

Datum för besöket: mars 2017
Tack Joakim H
Omdömet skrevs 16 april 2017

Inte helt lätt att hitta, men ett riktigt bra ställe med fantastisk mat. Haj med citrongräs och vitlök, grillad park, kyckling, nudlar är några exempel. Följ en smal gränd bredvid Canary Hostel på Tran Hung Dao, tvärs över Germany Bar och Hotel Richis. Man går förbi några bostadshus, gränden är mörk men ofarlig och helt plötsligt är du framme. Glöm inte myggspray, ligger i lite skog. Serveras goda mango smoothies, kall Saigon öl och vitt vin m.ed råge. Superbra!

Datum för besöket: mars 2017
Tack Tjungmar

Resenärer som tittade på Hieu's Family Restaurant tittade också på

Duong Dong, Phu Quoc Island

Duong Dong, Phu Quoc Island

Phu Quoc Island, Kien Giang Province

Besökt Hieu's Family Restaurant? Berätta vad du tyckte!