“Vackert”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Jättefin vit strand och underbart turkost hav. Vi tvekade på att åka hit på grund av att vi läst tidigare recensioner. Visst är det smutsigt, visst finns det en hel del sopor längst stranden, men hela Phu Quoc är smutsigt! Där solstolarna finns är det rent och det finns toaletter. Vi gick så långt ner man kan komma längst stranden. Där var det lite lugnare och mindre turister.
Något man bör tänka på är att det är väldigt dyrt med mat o restaurangerna så ta med matsäck!
Såg en sjöstjärna ligga och guppa vid strandkanten men förstod att den var död, så snälla låt sjöstjärna vara ifred.
Såg inga badvakter så var försiktig även om det är långgrunt.

Tack Jessjohanna

Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Underbar vit finkornig "gnirk)- sand. Långgrund strand ofta vågor och svalkande pålandsvind. Flera restauranger serverar god mat och dryck. Det tar ca 20 minuter från Famiana hotell med taxi

Tack Kjell E
Omdömet skrevs 28 mars 2018 från mobil enhet

Jag brukar sällan gnälla men Sao beach var extremt skräpigt! Enda ställerna de hade röjt lite var där man kunde hyra de dyra solstolarna. Maten på resturangerna var dyr i förhållande till andra ställen. Men under detta negativa med skräp så är detta en paradisstrand.

Tack Stefan K
Omdömet skrevs 27 mars 2018 från mobil enhet

Sao Beach rekommenderades på flertalet sajter och vi gjorde en dagstur dit. En besvikelse. Mycket skräp på stranden, väldigt turistiskt. Dyr och medioker mat på restaurangen vi valde. Vår hotellnära strand Long Beach var betydligt bättre.

Tack Rebecka J
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 25 mars 2018 från mobil enhet

Fantastiskt fin strand men varför kan man inte städa bort allt skräp som ligger på stranden, det är bra nedanför matställena men resten

Tack Kåre S

Resenärer som tittade på Sao Beach tittade också på

Phu Quoc Island, Kien Giang Province
Phu Quoc Island, Kien Giang Province

Duong Dong, Phu Quoc Island
Ham Ninh, Phu Quoc Island

Besökt Sao Beach? Berätta vad du tyckte!