Cassia Cottage(Duong Dong)
  • Fri parkering
Sea Sense Resort(Phu Quoc Island)
  • Fri parkering
Salinda Resort Phu Quoc Island(Phu Quoc Island)
  • Fri parkering
Famiana Resort & Spa(Cua Lap)
Priceline
Priceline
Daisy Resort(Duong Dong)
Omdömet skrevs 12 september 2015

Efter några hektiska dagar i Ho chi min city så var det underbart att komma till Phu Quoc. Ett boende i mina drömmar blev till verklighet. Otroligt fint område och alla fina och vänliga människor vi mötte. Det var underbart att bli så ompysslad inför sänggåendet och de fina berättelserna som vi fick njuta av i dofterna av härlig citronolja från ljuslampan som tändes varje kväll och inte att förglömma den lilla chokladbiten. En helt gudomlig frukost var uppdukad i restaurangen och vi bara njöt,middagen var med italiensk inspiration en riktig höjdare. Stranden och havet superfint städades varje dag och infinity poolen var den bästa jag simmat i. I mina drömmar hoppas jag verkligen att få återkomma till Chen Sea som jag varmt kan rekommendera.

Tips för att välja rum: Alla boenden är toppen
  • Bodde här: oktober 2014, reste som ett par
Tack frasse99
Omdömet skrevs 11 maj 2014

Tusen Tack för en alldeles fantastisk semestervecka hos er på Chen Sea Resort Phu Quoq! Vi är en familj från Stockholm med två ungdomar (18, 20 år) som bodde i en suveränt fin tvåvåningsvilla med egen pool en vecka i februari-mars. Vi önskar att vi hade kunnat stanna en vecka till! Vårt hus var helt underbart, med fantastiskt utsikt, från övervåningens stora altan, över solnedgången.

Standarden är mycket hög med lyxiga badrumsprodukter från exklusiva Thann. Servicen på Chen Sea Resort är utöver det vanliga, alla i personalen är väldigt serviceminded utan att vara påträngande, och de hjälper gärna till med allt man kan önska sig. Massagen var utmärkt och vi kan särskilt rekommendera den 2,5 timmar långa helkroppsbehandlingen - helt sagolikt skön!

Det märks att hotellet månar om sin personal och verkligen har handplockat sina anställda, alla är mycket vänliga, uppmärksamma och professionella. Vi måste få nämna vår underbare servitör Le Hung, en varm omtänksam person som vi önskar all lycka i framtiden! Även Mr Trung skall ha ett stort tack för utmärkt service! General manager Olivier Petit är varje resorts dröm - en fantastisk ledare!

Maten är av högsta klass på hotellet; allt vi åt under vår vecka var ljuvligt gott. Frukostens färskpressade juicer och pho-soppan var läckra, liksom de vårrullar vi ofta åt till lunch på stranden. Middagarna var mycket goda och vällagade, alltifrån pastan till grillat kött!

Det kändes aldrig trångt på Chen Sea Resort - det fanns alltid gott om platser, både vid stranden, vid poolen och i matsalen. På mina snäckletarpromenader längst stranden på morgnarna var jag alltid helt ensam!
Det är fantastiskt fina blommor överallt i trädgården - och vi gillar de utsmyckningar av stenstatyer som finns på många ställen. Väldigt fin och estetisk design, även i vårt poolhus.

Vi hoppas och önskar att vi en dag kommer att kunna resa tillbaka till er på denna fantastiska ö. Vi vill tacka er för er gästvänlighet och vi är så glada att vi blev rekommenderade av goda vänner (som bor i Ho Chi Min City) att boka denna härliga pärla i paradiset!

Tips för att välja rum: För en familj är det helt perfekt att bo i en av de vackra tvåvåningsvillorna med egen pool! Poolen städas varje dag och även rummet städas noga varje dag. På kvällarna kommer personalen och tänder mysiga ljus som sprider en mild doft av citrus - alldeles ljuvligt!
  • Bodde här: februari 2014, reste med familjen
2  Tack Ann-Catrine S
Omdömet skrevs 14 april 2014

Vi firade en 50 års dag här,då vi bokade en romantic dinner.
De dukade upp för oss på beachen med blommor som ett hjärta runt bordet i sanden.
Vi åt en 5- rätters middag som var helt superb.
Servicen var jättebra utan att bli för mycket.
Rekommenderas om det ska firas något speciellt.

(Vi bodde inte här)

• Bodde här: mars 2014, reste med familjen
Tack Dalkullan64
Omdömet skrevs 6 november 2013

Vi avslutade vår semester med en vecka på Chen Sea Resort & spa. En ljuvlig vecka! Vi fick bo ner mot vattnet med stor altan där vi kunde sitta och njuta även de stunder det regnade. Rummet var stort och trivsamt, och likaså badrummet. På altanen fanns även ett nedsänkt badkar som vi använde vid ett tillfälle. Det var en häftig upplevelse att ligga i det varma vattnet och höra havet brusa, men nackdelen var att det varma vattnet bara räckte för att precis täcka kroppen om den låg tryckt mot botten. Sedan var varmvattnet slut. Mysigt ända.
Vi hade innan läst lite blandade kommentarer om restaurangens matutbud, men det förstår jag inte varifrån de negativa kommentarerna kommer. Jag har bott på många resort i olika länder, och denna meny bräckte de flesta med sin variation av vietnamesisk och internationella rätter. På den vecka vi var där fanns det ingen möjlighet att prova igenom allt vi önskade, och allt vi åt var gott. Vid ett par tillfällen kom även den nya kocken ut och tog upp specialbeställningar om man önskade kombinera något eget. Den goda maten gjorde att vi avstod från att ta oss från resorten och leta upp något annan restaurang, eftersom vi inte kunde tänka oss något bättre. Inte heller frukostbuffén lämnade någon hungrig, trots sin franska tutch. Gott om bröd, juicer, pålägg, en omelett-kock och massa asiatiska rätter.
På torsdagen kvällen blev vi inbjudna till cocktail party på bryggan! Det blev en trevlig stund vid solnedgången där alla gäster minglade omkring och bjöds på snittar och drinkar. En fin gest som gladde oss. Vid ett par tillfällen provade vi spat, och blev helnöjda med allt vi provade.
Servicen på hotellet är enastående och personalen trevlig och hjälpsam. Allt är fräscht och fint.
Om du läst ut dina böcker, finns det böcker ( även svenska) att låna.
Kan på det varmaste rekommendera detta avkopplande plats, och jag hoppas själv få möjlighet att återvända.

• Bodde här: oktober 2013, reste som ett par
1  Tack Susanne P
Omdömet skrevs 11 april 2013

Vi bodde på Chen Sea Resort & Spa fem nätter i April 2013 som en del i vår bröllopsresa. Valet av hotell har inte kunnat bli bättre.
Vi bodde i den villa som heter Jacuzzi Villa, en enrums villa med stor härlig säng, walk in closet, ett jätte stortbadrum med nedsänkt badkar, dusch och toalett. Ute på den stora terassen (som en har någon insyn) finns en tvådelad liten pool med bubblor i den ena (kanske inte med jacuzzi hastighet, men så mysig ändå), en underbar utedusch, en stor soffa och två härliga solsängar.

Servicen på hotellet är helt fantastisk, det finns absolut inget att klaga på. All personal hejjar och är trevlig och alla kan svara på frågor och hjälper en tillrätta!!

Restaurangen har underbar mat, både vietnamesisk och mer västerländsk. Till priser som kanske är lite över medel på ön, men så värt det. Missa inte deras Margherita Pizza, bästa pizzan utanför Italien.
Under restaurangen finns en mysig bar där du kan få massor av drinkar och underbar kall öl (testa Saigon). Här satt vi alla kvällar och njöt av att dricka gott (och även äta, då det även går i baren) låta fötterna vila i sanden och lyssna till havet. Och en kväll se det mest fantastiska blixtvädret långt bort över havet. Så stjärnklart, blixtar och vackert upplysta moln.

Vi testade också på SPA på hotellet vilket, som allt annat var fantastiskt och värt varenda krona, eller förlåt mig värt varenda dong ;)
En fantastisk ansiktsbehandling, manikyr och pedikyr för mig och en ryggmassage för min man.

Eftersom vi hade egen pool på vår terass så testade vi bara poolen och havet vid ett tillfälle, och också detta går under betyget fantastiskt!!

Så, de fem nätterna här får helt klart högsta betyg. Och jag kan bara säga att jag har hittat hotellet i mina drömmar.

• Bodde här: april 2013, reste som ett par
2  Tack Jojordgubbe