“Många fina gamla bilar och även nyare tävlingsbilar”

Motormuseet i Franschhoek
Boka i förväg
Mer information
45,91 US$*
och över
Anthonij Rupert Estate Package including ...
Rankad som nr 3 av 66 saker att göra i Franschhoek
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 10 februari 2018

Väl värt ett besök om man passerar förbi och har tid över. Tycker man om bilar är det extra kul men passar hela familjen

Tack Johan N

Omdömet skrevs 1 februari 2018 från mobil enhet

Ett måste om man är bilintresserad. Helt fantastisk samling som de förnyar löpande.
Bilarna är i ett otroligt skick och körbara

Tack Johan & Malin H
Omdömet skrevs 30 oktober 2017 från mobil enhet

Museet visade för oss framför allt tidiga 1900 tals modeller i otroligt fin kondition. I vårt tycke absolut värt att besöka!
Toppade det med flera intressanta racingbilar ftånvsenare datum. Kul att kan tydligen också byter ut bilarna som ställs ut få man har fler än 200.
Fika bör man dock göra någon annanstans.

Tack r0bert789
Omdömet skrevs 22 mars 2017 från mobil enhet

Ca 80 bilar var uppställda vid vårt besök. Mycket tidig bilhistoria i originalskick att titta på! Ganska skoj, även för oss som inte är så intresserade av bilar generellt. En kul kombination är att även se till att göra en vin avsmakning inne på området.

Tack anton_tmp
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 14 februari 2017 från mobil enhet

Om man är bilentusiast! Det finns bilar från begynnelsen och även olika inriktningar typ formula ett. Det finns motorcyklar och riktigt gamla cyklar. Vackra fastigheter och mycket välordnat.

Tack Ylva T

Resenärer som tittade på Motormuseet i Franschhoek tittade också på

Wemmershoek, Franschhoek

Besökt Motormuseet i Franschhoek? Berätta vad du tyckte!