Tripadvisor

från 350,52 US$
från 130,35 US$
från 218,72 US$
Omdömet skrevs 6 februari 2017

Utan att vara bilintresserad kan jag konstatera att det är en otrolig samling av fina bilar och att de vackra ladugårdarna innehåller bilar för säkert miljarder. Den ena vackra bilen efter den andra i enastående skick från den första bilen till dagens häftigaste sportbilar. Måste vara ett eldorado för den bilintresserade!

Datum för upplevelsen: januari 2017
Tack AnnH2100
Omdömet skrevs 25 januari 2017 från mobil enhet

Vi var här rör många år sedan och vi saknade många rariteter.
Jag tror att ägaren köper "nya" bilar hela tiden och man kan undra var de gamla står.
Som helhet är det en fantastisk bra historik över bilens utveckling de senaste 110 åren.
Det finns inte bara bilar utan även gamla motorcyklar, cyklar,
gamla bensinpumpar, biltillbehör mm. Dvs ett eldorado för gamla bilnördar.
Bilarna finns i fyra byggnader och den första till vänster har några rariteter, som man bara kan älska.
Rupert är en gammal välkänd familj i GB och i SA. De är oerhört förmögna, vilket har möjliggjort, att denna samling har kommit till stånd.
Familjen äger också en hästgård med de absolut bästa djuren i världen. Rupert's mark utanför Franschhoek är gigantisk, med hästhagar, vingårdar och uppfödning av köttdjur.
Bil utställningen är mycket på kostad, alla bilar skiner i lack och krom.
Mina drömbilar var en Jaguar, Bugatti och en Maserati. Hade jag ägt en av dessa bilar, så skulle jag vara försörjd för livet!
Jag tog några foto, som jag ber att få skicka separat!
Bjorn

Datum för upplevelsen: januari 2017
Tack bjorng98
Omdömet skrevs 31 december 2016

En fantastisk samling bilar och motorcycklar i fyra stora hallar.
Museét är väl värt ett besök även om man inte har det djupaste motorintresset

Datum för upplevelsen: november 2016
Tack 692kjellb
Omdömet skrevs 28 januari 2016

Jag har under mitt liv sett många museer med gamla bilar. Det bästa var museet i Mulhouse i östra Frankrike med sina Buggatti's plus många andra märken. Som nummer två kommer Rupert's museum utanför Franschhoek.
Familjen Rupert är superrika och de har lagt ner en förmögenhet i den otroligt vackra och välordnade utställning. Lokalerna är byggda för bilarna!
Här finns bilar som man bara kan drömma om. Finishen på objekten är outstanding!
Jag rekommenderar ett besök.

Datum för upplevelsen: januari 2016
Tack bjorng98
Omdömet skrevs 26 februari 2014

Är du intresserad av bilar måste du bara besöka Franchhoek Motor Museum. 300 gamla bilar varav 80 i utställningshallar. Alla går att köra. En fröjd att se.

Datum för upplevelsen: januari 2014
Tack Birgitta L