Omdömet skrevs 11 juli 2017

Lägenheten var stor och rymlig. Sköna sängar. Lite svinn på köksutrustningen, men vi var ju inte i Las Vegas för att äta på rummet.
Poolen och poolområdet var toppen fräscht.
Valet parkering, vilket menas att vi betalar inte för parkeringen men dricks till den som parkerar vår bil. Dessa herrar som parkerar bilarna var väldigt trevliga. Ett stort plus till dom.
Maten på hotellet är inte att rekommendera.

• Bodde här: juni 2017, reste med familjen
Tack jessiejonesSverige
Omdömet skrevs 28 maj 2017

Hotellet överträffande våra förväntningar. Trevlig personal i receptionen (Julius) och Concigner (Gita) och i lobbybaren. Promenadavstånd till the strip på drygt 5 min. Lugnt utan casino. Sviten var stor och bekväm.

• Bodde här: maj 2017, reste som ett par
Tack Mats E
Omdömet skrevs 12 maj 2017

Läget var perfekt. Drygt fem minuters promenad från trängseln och stojet längs the Strip, där närmaste hotellen är Bally´s, Bellagio och Paris.
Lobbyn var trivsam och lugn, och inte en enda spelautomat i sikte!
På eftermiddagarna var det happy hour i baren/matsalen då vi serverades gratis (och gott) vin och tilltugg - härligt sätt att samla ihop alla hotellgäster innan många skyndade sig iväg till olika kvällsaktiviteter.
Personalen var välkomnande, hjälpsam, alltid glad - alla var jättetrevliga. En knarrande dörr åtgärdades så snart vi hade sagt till.
Sviten var trivsam, ljus och rymlig (88 kvadrat) med sovrum, stort vardagsrum, fullt utrustat barkök, stort badrum med dusch och jacuzzi. Vi bodde på 14:nde våningen och hade från balkongen en fin utsikt (hade valt stadsutsikt) över några av Strips lyxhotell (såg tom lite av Bellagios berömd vattenshow) och över High Roller. Det var rent, städningen sköttes u.a. efter första dagens miss, då vi av någon anledning fick säga till om städning.
Det var lugnt, trevligt, tyst och personligt. Man behövde aldrig vänta länge på hissarna, de räckte till gästernas behov. Rummet var bra ljudisolerat, man stördes inte av trafikljud på nätterna. Visst var det livlig trafik på morgnarna men det gick ändå bra att sitta på balkongen och äta vår frukost där. Man får mycket för pengarna!
Poolområdet var enkelt med en uppvärmd inom- och utomhuspool och varm jacuzzi. Det fanns både skugg- och solplatser. Lite kalt och inte alls flashigt, men det var lugnt utan trängsel. Var ett par gånger helt för oss själva på eftermiddagarna.
Hotellets gym var litet och fräscht med de träningsredskap som vi behövde och med generösa öppettider.
Spa-avdelningen testade vi inte.
Platinum är väl värt högsta möjliga betyg - vi stormtrivdes! MEN...i stället måste jag dra ner betyget ett steg. Det hände en tråkig incident. Jag råkade en dag i brådskan glömma en värdesak (det finns värdeskåp på rummet)i sängbordslådan (alltså inte framme på bord) och glömde sedan bort att jag inte hade stoppat den i värdeskåpet. Jag behövde nämligen inte den under resten av vistelsen. Började sakna den först när det var dags att åka hem. Dessvärre var den borta hur vi än letade (för att vara på säkra sidan)förutom i lådan även i alla skrymslen och vrår. Jag anmälde detta vid avfärd men har ännu inte fått någon slutgiltig förklaring hur denna sak kunde försvinna från ett låst rum. (Kom hem för två veckor sedan). Trist!
Vill trots detta, rekommendera hotellet, MEN lås in allt värdefullt i värdeskåpet!

Tips för att välja rum: Välj rum högt upp. Lås in era värdesaker!!!
  • Bodde här: april 2017, reste som ett par
2  Tack Ritta J
Omdömet skrevs 14 januari 2017

På bekvämt gångavstånd från Las Vegas Boulevard South ligger detta fantastiskt trevliga hotell som erbjuder stora sviter för mindre pengar än vad man får betala för små kyffen i närheten. Alla rummen har jacuzzi, kök med kyl- och frysskåp, spis med ugn, Micro och diskmaskin, balkong och soffgrupp med TV och öppen spis (konstgjord). Princessviterna har även tvättmaskin och torktumlare.

Personalen är trevlig och tillmötesgående, hela hotellet är fräscht och städningen är bra även om den inte är helt perfekt.

Det är tyst och lugnt och man störs inte av trafikbuller.

Jag har bott på detta hotellet ett flertal gånger och återkommer igen. Rekommenderas.

Tips för att välja rum: Princessvit är värt priset
  • Bodde här: november 2016, reste som ett par
2  Tack Magnuz S
Corey L, Front Office Manager på Platinum Hotel and Spa, svarade på det här omdömetSvarade 18 januari 2017

Dear Magnuz S,

Thank you for the five star review of your stay at The Platinum Hotel & Spa. We are happy to hear that you enjoyed your stay and hope to see you return in the future.

Sincerely,

Corey Lens
Front Office Manager

Omdömet skrevs 30 juni 2016 från mobil enhet

Trevligt och hjälpsam personal. Rent och rymligt rum med köksutrustning, tvättmaskin och torktumlare. Bra poolområde. Lugnt och rökfritt, perfekt för barnfamilj.
Promenadavstånd till the strip och till många restauranger

Bodde här: juni 2016, reste med familjen
Tack Pernilla E