“Över 25 år gammalt men fortfarande tipp topp”
Omdöme om Luxor Las Vegas

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 10 sidor till!
Luxor Las Vegas
Rankad som nummer 81 av 263 hotell i Las Vegas
MiljöledareSilvernivå
Omdömet skrevs mars 26 2017

Hade inga förväntningar, rent av orolig med tanke på vissa recensioner. Så jag blev verkligen glatt överraskad över min vistelse på Luxor! Redan när vi kom in genom huvudentrén slogs vi av den grandiosa höjden, luftigheten och de mäktiga egyptiska figurerna. Det är rent, fräscht och mycket hög finish. Jag trodde att tiderna tand skulle slitit på stället, men så icke fallet.

Personalen är mycket alert och trevliga. Jag hade bokat en rums variant som hette "Run of the house" vilket jag senare förstod innebar samma som ospecificerat. Incheckningen var mycket hjälpsam och vi fick uppgradera till Tower King rum för en billig peng. Rekommenderar Tower rum då de ligger i den svarta monoliten som är precis bredvid pyramiden. Det är fräschare och modernare rum. I tower är det sedan West side som är den lugnare sidan bort från trafiken på Strippen. Mitt rum vette mot Excalibur och bergen vilket var en trevlig utsikt.

Allt finns under ett tak här, dvs casino, butiker, shower och restauranger. Det är som Mall of Scandinavia on steroids (fast I koncentrerad version). Det betyder också att det inte finns någon dedikerad restaurang för frukost vilket jag verkligen saknade (-1 stjärna där). Det finns flera Starbucks varav den i lobbyn har 24 timmars öppet, men de mackorna var under all kritik.

Det finns även poolområde utomhus under vajjande palmer, massage och spa, samt ett gym. Gymmet är fräscht och har flera löpband, trappmaskiner och fria vikter. De bjuder även på flaskor med vatten.

Bredvid Luxor finns det ett garage som förvisso är öppet för allmänheten vilket gör att man får slåss om platserna (rekommenderar taket som verkar fyllas upp sist). I receptionen kan dock hämta ut ett kort för garaget som gör att man endast behöver betala 8$ per dag oavsätt antal passager (annars 8$/passage )

Allt som allt rekommenderar jag varmt Luxor! Om jag skulle komma tillbaka till Vegas kan jag absolut tänka mig detta hotell igen.

Tips för att välja rum: West Tower had great rooms
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Mars 2017, reste i arbetet
Tack DillerDude

Omdömet skrevs mars 1 2017 från mobil enhet

Efter att ha läst diverse omdömen här på TA om detta hotellet känner jag att det behövs lite rättvisa åt hotellet.

Hotellet är inte nytt, rummen är inte topp moderna. MEN, det är helt okej för vad du betalar för.

Stora rum med 2 stora sängar och bra badrum med både dusch och badkar. Bra, trevlig och service-minded personal som ser till gästens bästa.

Att det luktar lite märkligt i casinot är helt sant, men det tyckte jag det gjorde överallt...

Helt okej casino, finns både bättre och sämre..

Helt enkelt, man får det man betalar för!

Bodde här: Februari 2017, reste i arbetet
Tack Saja8685
Omdömet skrevs februari 5 2017 från mobil enhet

Dålig luft i hela anläggningen och hemsk lukt på rummen. ACn (om man ens kan kalla det för det) lät extremt högt, extremt störande när man sover. Väldigt nedgånget och sunkigt. De verkar inte ha uppdaterar hotellet sen 80-talet. Icke prisvärt.

Bodde här: Februari 2017, reste som ett par
Tack Eva S
Omdömet skrevs januari 14 2017 från mobil enhet

Rummen luktar fruktansvärt illa och det känns allmänt smutsigt! Jag skulle ALDRIG betala för att bo där igen. Det var fullt av fläckar på den fleecefilt man fick som täcke och rent allmänt kändes rummet äckligt!

Bodde här: Januari 2017, reste ensam
1  Tack Caroline B
Omdömet skrevs november 7 2016 från mobil enhet

Bodde i west tower och allmänt sunkigt, mörka rum som är minst 20 år sedan renoverat. Väldigt dyrt inne på området o i shoppen. Dålig luft i princip hela anläggningen jmf med andra vi besökte.
Poolen inte uppvärmd dvs rätt kall trots 27 grader o sol.
Mkt fest i hallen o soporna låg utanför dörrar i över 12 timmar o luktade.
Kan tyvärr inte rekommendera detta. Aria verkar fint.

Bodde här: November 2016, reste med familjen
Tack Pelle S
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Las Vegashotell
Nr 11 av 263 i Las Vegas
12 775 omdömen
Treasure Island - TI Hotel & Casino
Visa priser

Besökt Luxor Las Vegas? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Luxor Las Vegas

Adress: 3900 S Las Vegas Blvd, Las Vegas, NV 89119-1004
Telefonnummer:
Region: USA > Nevada > Las Vegas
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Kasino och spel Fitnesscenter med gym/träningsrum Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 36 av Spahotell i Las Vegas
Nr 39 av Kasinohotell i Las Vegas
Nr 45 av Familjehotell i Las Vegas
Nr 56 av Affärshotell i Las Vegas
Nr 63 av Romantiska hotell i Las Vegas
Prisklass: 586 kr - 2 378 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Luxor Las Vegas 3.5*
Antal rum: 4400
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Ebookers, Hotels.com, Ctrip TA, Booking.com, Expedia, HotelsClick, TripOnline SA, 5viajes2012 S.L. och Hotelopia så att du tryggt kan boka med Luxor Las Vegas. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Luxor Las Vegas Hotel Las Vegas
Luxor Hotel Las Vegas
Luxor Resort Las Vegas
Pyramid Las Vegas
Las Vegas Luxor Resort
Las Luxor Vegas
Las Vegas Luxor Hotel

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?