“Bra lunch”
Omdöme om Restaurang Tegel

Restaurang Tegel
Rankad som nr 1 av 6 Restauranger i Rydeback

Härlig kotlett med underbara tillbehör. Riktigt bra service och trevlig miljö.
Bra parkering och fin omgivning

Datum för besöket: september 2020
Tack 704hansg

Omdömet skrevs 17 augusti 2020

Underbar torsk i kombination av nya smaker som man alltid får på denna trivsamma restaurang. Luncherna här ger alltid en härlig mättnadskänsla!

Datum för besöket: juli 2020
Tack AndersBjorklundYstad
Omdömet skrevs 13 augusti 2020

Små och ganska torra bitar. Standard tillbehör som var helt OK. Mkt liten buffe. Betalade 1400,- för 2 vuxna o 2 barn. Trevlig personal men vi åker inte dit igen. Besviken.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Adventure25867899766
Omdömet skrevs 26 juni 2020

Vi promenerade från stationen i Rydebäck (strax söder om Helsingborg) efter en stärkande espresso på det trevliga och trivsamma Café Vira genom den nya och den gamla bebyggelsen ner mot havet.

Vi rastade på Tegel Restaurang för en lunch. Det är hög mysfaktor i lokalerna i det gamla tegelbruket vid Rydebäcks herrgård. Dagens lunch var antingen dansk flaeskesteg eller en panerad torsk. Till maten fanns ett behärskat salladsbord, måltidsdrycker (vatten/saft) och kaffe på maten. Ett plus att det fortfarande går att betala med kontanter. Det enda litet negativa är bakgrundsmusiken, som visserligen bjuder på femtio- och sextiotalslåtar men aningen för högt.

På vardagarna serveras lunch och på helger och vissa kvällar verkar det vara grillbuffé och liknande servering.

Datum för besöket: juni 2020
Tack 101Peter89
Omdömet skrevs 13 juni 2020

Denna underbara restaurang har nu äntligen börjat med Grillbuffé igen, efter månader av Lockdown. Underbart ställe som har en fantastiskt Grillbuffé.
Lammracks, Biff, grillade kampen, Goda såser och deras fantastiska sallad med mycket fetaost och oliver och små cocktailtomater. Underbart ställe och fantastisk personal.

Datum för besöket: juni 2020
Tack Mia H

Resenärer som tittade på Restaurang Tegel tittade också på

Helsingborg, Skåne län
Landskrona, Landskrona kommun

Glumslöv, Landskrona kommun
Helsingborg, Skåne län

Besökt Restaurang Tegel? Berätta vad du tyckte!