Spara
Höjdpunkter från omdömen
Promenad till Borgen

Trevligt ställe beläget i naturreservat, med fina saker och kul att se hur tillverkningen går till ... läs mer

Omdömet skrevs för 4 dagar sedan

Susanne L
Lerberget
Läs alla 24 omdömen

Omdömet skrevs 16 januari 2019

Fantastisk, historisk plats. Denna gång besökte vi och var med på drejningskursen, en väldigt trevlig erfarenhet i ett historiskt hus.

Datum för upplevelsen: juni 2018
Tack Susanne L
Omdömet skrevs 14 oktober 2018 från mobil enhet

Tittade på tillverkningen och gick en runda i naturskyddsområdet. Och då öppna restaurangen och vi beslöt oss då för att äta lunch på plats. Sillsmörgåsar till de flesta av oss och dessa var fint upplagda med fina råvaror och detta kompletterat med en riktigt trevlig personal gav en - lite oväntat -mycket positiv upplevelse.

Datum för upplevelsen: oktober 2018
Tack Christer S
Omdömet skrevs 17 augusti 2018 från mobil enhet

Besökt idag Wallåkra Stenkärlsfabrik, verkligen en upplevelse. Fantastisk miljö med gamla anor. Väl värt ett besök, själva blev det också en del inköp

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack JIKHEN
Omdömet skrevs 16 juni 2018 från mobil enhet

Jättemysigt ställe med trevlig personal! Deras krukmakarmackor är väldigt goda och uteserveringen är supermysig! Kan varmt rekommenderas!

Datum för upplevelsen: maj 2018
Tack Budbarare
Omdömet skrevs 24 december 2017

Trots att vi bor granne med stenkärlsfabriken känns det alltid berikande att komma hit. Resturangen är alltid välbesökt. Vårt senaste besök var för några veckor sedan då vi åt julbord, riktigt fint!
Varje gång jag passerar förbi den fina fabriken är det alltid välbesökt, sommar som vinter.
De fina saltglacerade krusen är både snygga och praktiska. Ett hantverk som tack vare Åsa lever vidare i vår bygd.

Datum för upplevelsen: december 2017
Tack Carina K