“Inte alls gott och inte alls prisvärt”

Skansholmens Sjökrog
Rankad som nr 3 av 3 Restauranger i Mörkö
Omdömet skrevs 11 augusti 2018 från mobil enhet

Familjemiddag med stor besvikelse. Torr strömming och potatismos som verkade ha stått på vänt en tid. Kött och fisk-rätter som inte på långa vägar varken motsvarade våra förväntningar eller prisnivå. Torrt och osmakligt. Lååång väntan på maten. Olika rätter serverades vid olika tider så att en gemensam måltid var omöjlig. Servitriser som försökte göra sitt bästa men mest fick be om ursäkt. Från att ha varit en trevlig sommartradition med familj och god mat på Mörkö söker vi nu tyvärr andra alternativ. Vad har hänt med köket??

1  Tack SusanneB5662

Omdömet skrevs 5 augusti 2018 från mobil enhet

Vi fick vänta 45 minuter på att beställa, vänta ytterligare 20 minuter på att få drickan och när maten kom serverades alla utom en i sällskapet som fick sin mat 10 minuter senare. Oxfilén (340:-) serverades utan ugnsstekt potatis trots att det stod i menyn och när vi påpekade detta fick vi höra att ”vi brukar inte ha det till den rätten, men vi kan ordna pommes”. Mycket märkligt beteende att hävda att något som står i menyn inte vanligtvis serveras, särskilt till den dyraste rätten på hela menyn som utan potatisen var tämligen naken. Maten levde inte heller upp till förväntningarna med tanke på priset. En besvikelse!

Tack Garpenholtz
Omdömet skrevs 4 augusti 2018

Räkmacka på Bistron till lunch var rejält tilltagen på mörkt bröd men inte värt de 189:- den kostade. Sjökrogen har vi varit på ett flertal tillfällen under åren och det har svängt rejält i upplevelsen från ypperligt,en hel del år sedan, till en besvikelse 2-3 år sedan till nu att vara helt OK men inte toppen. Toasten till räklådan kunde vara bättre rostad, rödingen väl mycket "sotad"/bränd, Oxfilén rejält tilltagen och bra tillagad. Läget och miljön är fantastisk så det är värt ett besök. Vi låg i gästhamnen över natten. Man har försökt att fräscha upp hela området men att behöva betala 5:- extra för att duscha det känns 70-tal. Rätt stökigt på området med en minigolfbana som inte kan ha varit rengjord på länge, långliggare som verkligen breder ut sig på campingen. Med lite mer ambition och helhetslösning kan Skansholmen med det läget vara en riktig magnet men tyvärr är det inte det idag.

Tack Emerax
Omdömet skrevs 2 augusti 2018 från mobil enhet

Jätteskönt att sitta under tälten i sköna stolar med fin utsikt åt båda hållen över hamn och båtar. Vi åt fish and chips. Bra fisk men tråkig pommes. Inte en enda grönsak tyvärr. En tomatsallad hade passat bra såhär års.

Tack mariaaN1936MF
Omdömet skrevs 1 augusti 2018 från mobil enhet

Vi åt lunch på bistron. Fick vänta ca 40 minuter på räksmörgås och hamburgare. Visade sig att de hade problem med gasolen men då kunde de ha informerat om det. Vattnet stod i solen. Slapp service. Räkmackan var helt ok men inte värd 189 kr.

Tack Jeanette B

Resenärer som tittade på Skansholmens Sjökrog tittade också på

Besökt Skansholmens Sjökrog? Berätta vad du tyckte!