“Fin utsikt, dålig service”

Skansholmens Sjökrog
Rankad som nr 3 av 3 Restauranger i Mörkö
Omdömet skrevs 1 augusti 2018 från mobil enhet

Vi åt lunch på bistron. Fick vänta ca 40 minuter på räksmörgås och hamburgare. Visade sig att de hade problem med gasolen men då kunde de ha informerat om det. Vattnet stod i solen. Slapp service. Räkmackan var helt ok men inte värd 189 kr.

Datum för besöket: augusti 2018
Tack Jeanette B

Omdömet skrevs 17 juli 2018 från mobil enhet

Åt fish & chips. Fisken ok men tråkig svampig pommes frites. Det var 30 grader varmt och Bistron serverade brunch utomhus i solen... där stod även vatten och glas. Servicekänsla saknades hos personalen.

Datum för besöket: juli 2018
Tack mariazC4446ZW
Omdömet skrevs 9 juni 2018 från mobil enhet

Seriöst 189 kr för en grillspett med pommes köttet var segt och tuggad på av ngn gäst innan snålt m bra o tillbehör m en löjligt liten bea o tzatziki så besviken

Datum för besöket: juni 2018
2  Tack DeLaKautto
Omdömet skrevs 27 maj 2018 från mobil enhet

På Mörkös nordligaste punkt finns denna supermysiga krogen. Skärgårdsmat i generösa portioner och väldigt trevlig service. Till detta solsken och så blir det perfekt.

Datum för besöket: maj 2018
Tack Evamkh
Omdömet skrevs 12 augusti 2017 från mobil enhet

Sjökrogar har ett fantastiskt läge vid Skansholmen på Mörkö. Du kan välja mellan en Bistro och en Sjökrog med a la carte meny. Vi valde det senare eftersom den var med i White Guide sedan flera år tillbaka. Det vi inte visste om var att krogen bytt ägare denna sommar.
Mycket vänlig och engagerad serveringspersonal hittade oss en plats i solen. Vi testade gös respektive hjortfilé.
Gösen väl tillagad, med små vongole musslor och forellrom. Tyvärr saknade både fisk och grönsaker salt och kryddning. Smakar ni inte av, som Mannerström skulle ha sagt?
Hjortfilén som ska vara en storsäljare var ett exempel på rent slarv i köket. Inget fel på tanken bakom rätten, men genomförandet var amatörmässigt. Första rundan kom den ut ljummen och skickade tillbaka till köket. Runda två kom den ut med brända grönsaker och utan kantareller. Runda tre kom kantareller som också var brända.
Rådet blir - ta gärna turen förbi Skansholmen, men se till att du ätit innan - då kan du ta något att dricka som den goda lokalproducerade cidern. Låt köket träna på andra denna säsong, så kanske det blir bättre till nästa år.

Datum för besöket: augusti 2017
Tack 490satishs

Resenärer som tittade på Skansholmens Sjökrog tittade också på

Besökt Skansholmens Sjökrog? Berätta vad du tyckte!