“Maten var ur usel”

Skansholmens Sjökrog
Rankad som nr 3 av 3 Restauranger i Mörkö
Omdömet skrevs 9 juni 2018 från mobil enhet

Seriöst 189 kr för en grillspett med pommes köttet var segt och tuggad på av ngn gäst innan snålt m bra o tillbehör m en löjligt liten bea o tzatziki så besviken

Datum för besöket: juni 2018
2  Tack DeLaKautto

Omdömet skrevs 27 maj 2018 från mobil enhet

På Mörkös nordligaste punkt finns denna supermysiga krogen. Skärgårdsmat i generösa portioner och väldigt trevlig service. Till detta solsken och så blir det perfekt.

Datum för besöket: maj 2018
Tack Evamkh
Omdömet skrevs 12 augusti 2017 från mobil enhet

Sjökrogar har ett fantastiskt läge vid Skansholmen på Mörkö. Du kan välja mellan en Bistro och en Sjökrog med a la carte meny. Vi valde det senare eftersom den var med i White Guide sedan flera år tillbaka. Det vi inte visste om var att krogen bytt ägare denna sommar.
Mycket vänlig och engagerad serveringspersonal hittade oss en plats i solen. Vi testade gös respektive hjortfilé.
Gösen väl tillagad, med små vongole musslor och forellrom. Tyvärr saknade både fisk och grönsaker salt och kryddning. Smakar ni inte av, som Mannerström skulle ha sagt?
Hjortfilén som ska vara en storsäljare var ett exempel på rent slarv i köket. Inget fel på tanken bakom rätten, men genomförandet var amatörmässigt. Första rundan kom den ut ljummen och skickade tillbaka till köket. Runda två kom den ut med brända grönsaker och utan kantareller. Runda tre kom kantareller som också var brända.
Rådet blir - ta gärna turen förbi Skansholmen, men se till att du ätit innan - då kan du ta något att dricka som den goda lokalproducerade cidern. Låt köket träna på andra denna säsong, så kanske det blir bättre till nästa år.

Datum för besöket: augusti 2017
Tack 490satishs
Omdömet skrevs 5 augusti 2017

Ambitiös meny, trevlig miljö och rar, ursäktande personal. Men med dessa höga priser förväntar man sig annat. Flera maträtter fanns inte att få, beställningar glömdes bort, maträtter kom in ofullständiga och vi fick påpeka de saknade ingredienserna, ingen dukade av. Lite Fawlty Towers, var vårt intryck. Dock smakade det som slutligen dök upp bra och personalen var mycket vänlig och ursäktande.

Datum för besöket: juli 2017
Tack Emm101010
Omdömet skrevs 21 juli 2017

Alltid trevligt att äta här på bryggan. Priset överensstämmer dock inte med kvalitén.

Strömming med mos för 180 kr. Rökta räkor för 230 kr.

Datum för besöket: juli 2017
Tack ove_lindkvist

Resenärer som tittade på Skansholmens Sjökrog tittade också på

Besökt Skansholmens Sjökrog? Berätta vad du tyckte!