Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
StayForLong
Travelocity
Omdömet skrevs 26 november 2016 från mobil enhet

Inte riktigt vårt typ av boende, men läget och utbudet avgjorde. Bra utgångspunkt för vandring i Tiveden. Enkelt boende, där vi bokade den finaste och mest avsides stugan (men det kändes som vi parkerade på någon annans gård). Enkel frukost kan bokas dagen innan. Helt ok. Lunchpaket gick dock inte att beställa till vandringen när vi anlände vid 17. Trots att det skulle gå att beställa dagen innan. Vi var uppe tidigt för frukost för att komma ut i parken. Men receptionen öppnade först ett par timmar senare för utcheckning - mycket märkligt upplägg. Efter en del förvirring kunde vi (och andra) checka ut vid frukostserveringen.mDet här stället har fantastisk potential och skulle med små och enkla justeringar bli mycket bättre (utan att vara dyrare). Men vi har nog inte samma preferenser som ägarna - och det är inte mer med det.

Datum för vistelsen: juli 2016
3  Tack 719tinaz
Omdömet skrevs 7 oktober 2016

Väldigt mysigt att bo på denna gård och toppen att det var så nära till naturreservatet.
Toppen att vara här på hösten när det är mindre besökare om man vill ha lugn och ro.
Extra plus för att jag hade den bästa väckarklockan direkt utanför fönstret, era får! :-)

Datum för vistelsen: oktober 2016
  • Restyp: Reste ensam
1  Tack Emmely M
Omdömet skrevs 3 oktober 2016

Förutom de gamla fina byggnaderna som var spridda i området så var det härligt med bl a hönsen som gick omkring i området. Härlig natur inpå knuten och trevliga människor som gav fin service gör att helhetsintrycket blev mycket bra. Det var som om man var "hemma". Synd av vi missade säsongens sista musikevenemang. Det hade varit roligt att få höra på.

1  Tack edmarkcarina
Omdömet skrevs 30 september 2016

Miljön är oslagbar, inte bara närheten till nationalparken utan vandrarhemmets utformning med alla små hus och djuren runt om i hagarna. Personalen är trevlig och informerar gärna om olika leder och traktens historia.

Rumstips: Fråga personalen om vad de rekommenderar
Tack nilssoncecilia
Omdömet skrevs 16 september 2016

Tivedstorp har en underbart läg på gränsen tilöl nationalparken. Ett vandrarhem som består av en hel by är någonting nytt för oss. Restaurangen serverade en mycket god trerättersmeny. Vi fick mycket bra service av den trevliga personalen. Vi har haft tre fantastiska dagar i Tivedstorp.

Tack Stefan W