Boka i förväg
Varför ska jag boka på Tripadvisor?
  • Höjdpunkter och fullständig resplan för rundturen
  • Enkel onlinebokning
  • Bästa pris-garanti
Mer information

Google
Sätt du kan uppleva Naturguide Tiveden på
från 127,25 US$
Mer information

På grund av otur med vädret (mer eller mindre snöstorm första natten) såg vi dessvärre inga tjädrar, men trots detta var det en mycket rolig och unik upplevelse! David är en fantastisk guide, det märks hur mycket han kan om djur och natur och hur engagerad han är! Han har glimten i ögat, är positiv och väldigt välkomnande! För övrigt var brunchen lagad på muurika fantastisk...!!

Tack 403kajsat

Fantastisk guide/värd som ordnade allt till det bästa. Inte riktigt som glamping förstås men skaffningen, sovsäckarna och madrasserna var över förväntan. Tyvärr blev det oväntat dåligt tjäderväder så det blev inget spel, men naturen och spänningen under utenätterna gav mersmak.

Tack Håkan T
Omdömet skrevs 2 maj 2021

Gillar att vara i naturen men har aldrig suttit i gömsle tidigare när jag bokade tjäderspel hos Naturguiden. Men det visade sig vara ett mycket trevligt arrangemang med en utomordentligt engagerad David som tog väl hand om mig och de andra besökarna. Väl på plats mitt ute i ingenstans så fick vi en genomgång av morgonens, förhoppningsvis, kommande tjäderspel för att därefter gå dryga timmen ut till spelplatsen där man iordningställt varsitt gömsle en väl tilltagen madrass och en väldigt varm och skön sovsäck. Allt skulle gå tyst till, jag och de andra deltagarna gjorde vårt bästa för att vara så tysta som möjligt. När allt var på plats kröp jag ner i sovsäcken och hörde ganska snabbt ljudet utav tunga vingar som landade i talltopparna. Tidigt på morgonen kröp jag försiktigt upp i stolen för att vänta in tupparna som man hörde spela i närheten. Tyvärr hörde jag tjädrarna men men lyckades inte få bilderna jag hoppats på. Men bara känslan att vara där gjorde grejen, detta i kombination med Davids otroliga engagemang och väldigt goda brunch när vi kom tillbaka till startplatsen kompenserade allt för få bilder. Nu är jag taggad att komma tillbaka nästa år för att få bilderna jag inte fick i år. Hade jag fått bilder hade det blivit 5 av 5, nu blev det 4 av 5.

Tack Inspiration785407
Omdömet skrevs 30 april 2021 från mobil enhet

Bra gömsle med bra sikt åt alla håll. Väl placerat så att djuren kom nära. Fint ställe för vår dagvila, Hamgården.

Tack cristinafS7346MA
Omdömet skrevs 27 april 2021 från mobil enhet

Att sitta i gömsle för att fota och beskåda tjäderspel är verkligen en naturupplevelse och något jag kommer göra igen.
David Tverling är en av guiderna som anordnar och är ansvarig, är mycket engagerad i oss gäster och vill att vi ska få dom bästa förutsättningarna. Man vet aldrig var man får se, men det gör det också väldigt spännande.

En mycket nöjd gäst
Mvh Daniel C