Boka i förväg
Varför ska jag boka på Tripadvisor?
  • Höjdpunkter och fullständig resplan för rundturen
  • Enkel onlinebokning
  • Bästa pris-garanti
Mer information

Google
Sätt du kan uppleva Naturguide Tiveden på
från 123,97 US$
Mer information
Omdömet skrevs 2 maj 2021

Gillar att vara i naturen men har aldrig suttit i gömsle tidigare när jag bokade tjäderspel hos Naturguiden. Men det visade sig vara ett mycket trevligt arrangemang med en utomordentligt engagerad David som tog väl hand om mig och de andra besökarna. Väl på plats mitt ute i ingenstans så fick vi en genomgång av morgonens, förhoppningsvis, kommande tjäderspel för att därefter gå dryga timmen ut till spelplatsen där man iordningställt varsitt gömsle en väl tilltagen madrass och en väldigt varm och skön sovsäck. Allt skulle gå tyst till, jag och de andra deltagarna gjorde vårt bästa för att vara så tysta som möjligt. När allt var på plats kröp jag ner i sovsäcken och hörde ganska snabbt ljudet utav tunga vingar som landade i talltopparna. Tidigt på morgonen kröp jag försiktigt upp i stolen för att vänta in tupparna som man hörde spela i närheten. Tyvärr hörde jag tjädrarna men men lyckades inte få bilderna jag hoppats på. Men bara känslan att vara där gjorde grejen, detta i kombination med Davids otroliga engagemang och väldigt goda brunch när vi kom tillbaka till startplatsen kompenserade allt för få bilder. Nu är jag taggad att komma tillbaka nästa år för att få bilderna jag inte fick i år. Hade jag fått bilder hade det blivit 5 av 5, nu blev det 4 av 5.

Tack Inspiration785407
Omdömet skrevs 30 april 2021 från mobil enhet

Bra gömsle med bra sikt åt alla håll. Väl placerat så att djuren kom nära. Fint ställe för vår dagvila, Hamgården.

Tack cristinafS7346MA
Omdömet skrevs 27 april 2021 från mobil enhet

Att sitta i gömsle för att fota och beskåda tjäderspel är verkligen en naturupplevelse och något jag kommer göra igen.
David Tverling är en av guiderna som anordnar och är ansvarig, är mycket engagerad i oss gäster och vill att vi ska få dom bästa förutsättningarna. Man vet aldrig var man får se, men det gör det också väldigt spännande.

En mycket nöjd gäst
Mvh Daniel C

Tack F1512KLdanielc
Omdömet skrevs 10 april 2021

Vi gjorde en järpvandring med David i natursköna Tiveden och hörde och såg en Järpe! Spännande upplevelser i fin miljö. Ett par smålommar med deras häftige läten var bonus. Mycket trevlig guidning, rekommenderas!

Tack M906HQdavidv
Omdömet skrevs 9 april 2021

Fin naturupplevelse med kunnig guide. Vi startade dagen tidigt och innan vi lämnat bilarna för att gå in i skogen flög en orre förbi. När vi började göra oss beredda för att gå in i järpens område hörde vi en direkt. Det var spännande att höra och se den. Utan guide hade vi nog gått vilse... Det var fint att gå runt i skogen och trevligt med fina ställen för fikapauser. När vi kom tillbaks till vår utgångspunkt flög en tjäder förbi och vi var väldigt nöjda med att ha sett orre, järpe och tjäder på samma dag.

Datum för upplevelsen: mars 2021
Tack MariaR9488