Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

Visuellt fin plats som dessvärre lämnar mycket att önska avseende både mat, bemötande, och service.

Vår servitris framstod som loj och ointresserad av oss. Efter att vi hade betalat, vilket man gör innan servering, försvann hon utan ett ord och lämnade oss stående vid kassan i 5 minuter. När hon återvände måste vi fråga var vi skulle sitta. Onödigt, när det är så enkelt (och självklart) att anvisa gästen till ett bord. Bordet vi fann hade matrester på, och vi var tvungna att påkalla servisens uppmärksamhet för att få det torkat. Att man själv måste hämta bestick och dryck fick vi själva lista ut.

Maten kom en kvart efter att vi anlände. Acceptabelt om de hade haft en meny med rätter att välja mellan, men eftersom de bare serverar en rätt och platsen knappt var kvartsfull är det för länge. Själva rätten var en besvikelse i form av lax som tillbringat alltför lång tid i ugnen, ackompanjerad av kokade grönsaker som uppenbarligen kom från billigaste frysfacket hos grossisten. Trist att de inte köper närodlat, eller i allafall satsar på högre kvalitet på halvfabrikaten.

Ingen frågade oss hur det smakade, varken under eller efter måltiden.

Till sist påpekas att lösningen med brödbuffe (innehållande enbart knäckebröd och delat smörfat) knappast kan anses som smittosäkert.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack tudginmapuddah
Omdömet skrevs 9 augusti 2019

Nu har två år gått sedan dagen vi gifte oss på herrgården, vilken fantastisk plats! Underbart ställe där barnen kan springa fritt, rymliga lokaler som passade utmärkt för både dans och middag. Underbar personal som såg till att vi kunde njuta av dagen till fullo. :)
Jag får ett leende på läpparna och härliga minnesbilder när jag passerar och det står "Abonerat för bröllop". Rekomenderar starkt :)

Datum för vistelsen: augusti 2019
2  Tack Maria O
Melderstein, Ägare på Melderstein Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 13 augusti 2019

Tack Maria för dina fina ord!

Vad kul att skylten ute vid vägen väcker fina minnesbilder varje gång du passerar.

Varmt välkomna tillbaka, du och familjen.

Omdömet skrevs 8 augusti 2019

Vi valde efter långt funderande att ha vårt bröllop på Melderstein, och vi ångrar oss verkligen inte! Det var underbart. Personalen var så hjälpsam och tillmötesgående och miljön var underbart vacker. Även maten var fantastiskt god och vi fick mycket beröm av våra gäster för den fina menyn. Rekommenderar det verkligen!

Datum för vistelsen: juli 2019
4  Tack Malin N

Tack för att vi fick ta hand om er på er fina dag! Dina fina ord värmer verkligen Malin.

Hoppas vi ses snart igen!

Omdömet skrevs 4 augusti 2019

Vi bokade Melderstein (hela anläggningen) för bröllop och valde att ta mat och personal utifrån, dvs EJ via Melderstein. Beslut efter provsmakning av Meldersteins mat som ej uppfyllde våra förväntningar på en bröllopsmeny. Vi är såå glada över det beslutet, fantastisk god mat och hög service (via cateringföretaget)! Detta medförde dock ett ”litet” tillägg på 5500kr till Melderstein utöver hyran av hela herrgården, för att låna herrgårdens kök samt porslin (kök som vi själva fick städa). Inget som framkom vid bokningen. Hyra av bastu var också ett tillägg på 900kr i vanliga fall, lite märkligt när vi muntligen pratat om att vi hyr hela anläggningen. Vi fick inget bra bemötande alls av herrgården/ägarna vare sig vid ankomst el under helgen, flera gäster som reagerade över detta. Vi kände oss inte välkomna och fick trippa på tårna hela tiden. Även inhyrda personalen i köket kände av samma stämning. Oprofessionellt, dålig service och väldigt enkel frukost. Müslin var bra och fanns laktosfri fil. Ej färskt bröd, iskalla ägg. Att herrgården inte ens har fläktar för varma somrar är en gåta, vi tvingades ta med flertalet egna fläktar, annars hade det varit outhärdligt att äta middagen. Pluspoäng för vackra omgivningar och fin herrgård men servicen/bemötande under all kritik. Vi hade ett fantastiskt bröllop trots allt, men inget som Meldersteins ägare/personal bidrog till. Vi hade bröllopsgäster som funderat på giftemål på Melderstein men som nu tänkt om..

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Ida A

Vi är ledsna att er upplevelse inte blev som ni hade tänkt. Det hade såklart varit uppskattat om ni tagit detta med oss på plats. I våra bokningsbekräftelser som skickas ut till våra brudpar står det vad som ingår i hyran.

Vi önskar er en fortsatt trevlig höst och hoppas att ni ändå bär med er många vackra minnen från er bröllopsdag!

Omdömet skrevs 22 augusti 2017 från mobil enhet

Vi bestämde oss för att gifta oss på sköna Melderstein Herrgård. Vackert belägen och nära till kapell samt möjlighet för övernattning för gäster gjorde att vi valde detta ställe. Vi annonserade hela stället men valde att inte ta deras bröllopspaket utan tog mat utifrån och gjorde mycket själva. Mailkonversationerna gav intrycket av att allting gick att ordna gällande hur vi ville ha det och att inget var några problem. Väl på plats fick vi ett ganska dåligt bemötande och bittra reaktioner på hur vi valde att duka borden och lägga upp våran buffé. För buffé var minsann ingen bra idé i den här lokalen. Sedan följde en konstant känsla av övervakande och diverse tillrättavisningar. Slutet gott allting gott, vi hade ett underbart bröllop. Men det var inget ägarna bidrog till. Annars är Melderstein Herrgård ett kanonställe. Det faller på service tyvärr.

Datum för vistelsen: augusti 2017
1  Tack Thornevall