“Midsommarbuffe”

Seskarö Wärdshus
Rankad som nr 1 av 2 Restauranger i Seskarö
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 24 juni 2017 från mobil enhet

En fantastisk midsommarbuffé med goda sillar, lokalt fiskad lax, ren och älgkött från orten förgyllde midsommaren 2017 som i övrigt var mest en inomhusaktivitet pga det kalla vädret

Datum för besöket: juni 2017
1  Tack AndersK1076

Omdömet skrevs 12 oktober 2016

Vilken tur vi har som har en stuga på Seskarö och inte minst för att vi har en restaurang där som slår nästan alla restauranger vi ätit på i världen! Ibland har vi ätit pizza, andra gången sommar- eller julbuffén eller á la carte - vad det än har varit så har det aldrig varit något mer att önska. Lyrisk har man alltid åkt/cyklat tillbaka, både vuxna och barn! Avsmakningsmenyn nästa, har läst/hört om den och blir MYCKET sugen!

Datum för besöket: juli 2016
1  Tack haarsa
Omdömet skrevs 30 september 2016

Jag vet knappt hur jag ska börja beskriva menyn och tillhörande vinpaket. Det var helt "outstanding"; vilka fina smaker, vilken kvalitet, vilka råvaror och vinval!!!
Normalt så här års är Wärdshuset bara öppet på beställning. Så vi bokade en avsmakningsmeny med vinpaket till 15 personer och var mycket väntansfulla inför middagen.
När rätterna började komma in en och en så blev vi tystare och tystare; pratet försvann men hela bordet började nästa sjunga med lovord vid varje munsbit.
Det här serverade Wärdshuset:
- Ostron med champagne
- Hummersoppa med rotfrukt-julianne med hummerbitar med en fransk chardonnay
- Oxfiletartar med vaktelägg, löjrom, syltade kantareller och pepparotskräm med en fransk chardonnay
- Anklever med inlagda fikon på en toast med en söt chenin blanc
- Renfile med rödvinssky, pumpakräm, västerbottensostgratinerad potatismosboll och rostade rotfrukter med ett rödvin
- Äppelkaka med hemgjord vaniljglass och kolasås med en efterrättsvin
- Kaffe med en chokladpralin med Rockfordostkärna
Varje rätt var utsökt, välbalanserad med milda och fina smaker. gudomligt gott!!!

Vi alla konstaterade att detta slog flera Michelinrestauranger med hästlängd....
Jag undrar om folk här i Norrbotten vet vad vi har i lilla Seskarö!!

Rekommenderas varmt!!!

Datum för besöket: september 2016
1  Tack mellapik
Omdömet skrevs 27 mars 2016 från mobil enhet

Skärgårdsbuffén ska inte missas. Inled med fiskrätter av olika slag, fortsätt till köttsidan. Sedan finns varmrätt och efterrätter. Rena frosseriet men klart njutbart.

Enklare servering är deras pizzor. Ruskigt fina och goda. Bör ej missas.

Datum för besöket: augusti 2015
1  Tack opekka
Omdömet skrevs 15 mars 2016 från mobil enhet

Underbar hemlagad mat med lokala råvaror i världsklass. Genuin skärgårdsmiljö i bottenvikens pärla. Servicen är välkomnande och trevlig.

Datum för besöket: december 2015
1  Tack LenaL1470

Besökt Seskarö Wärdshus? Berätta vad du tyckte!