Omdömet skrevs 6 januari 2020 från mobil enhet

Fint hotell, bra städning, bra service (av de flesta), stort utbud av kryddad asiatisk mat, bra efterrätter. Det som drar ner är rummets standard. Endast en, ganska liten, pool. På lördagen var poolen dessutom ockuperad av ett stort gäng yngre högljudda män i stort sett hela dagen. :(
Ligger vid stranden men Ingen strand som hör till så inga solstolar, parasoller lr handdukar på stranden. Annars var det ok att bada där och inte så värst lång promenad (söderut) till en annan strand med servering etc.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack 521birgittat
SurajNishantha, Front Office Manager på Cinnamon Bey Beruwala, svarade på det här omdömetSvarade 29 januari 2020

Dear Guest,

Thank you for sharing your feedback following your stay at Cinnamon Bey Beruwala. It was a pleasure to have you with us.
We are consistently committed to provide our guests with the highest standards of service, quality and experience, hence hold your comments in high regard.
It will be a great pleasure to welcome you again.

Omdömet skrevs 7 mars 2019

Ett underbart hotel med en utmärkt service av all personal
Arain i baren är en helt fantastisk människa
Han gav Hotelet en stjärnglans med sin service känsla
Restaurangerna på hotellet har ett bra urval av mat o vin
Kan verkligen rekommendera detta hotel

Datum för vistelsen: februari 2019
Tack Odyssey496591
Indika D, Assistant Manager på Cinnamon Bey Beruwala, svarade på det här omdömetSvarade 9 mars 2019

Dear Guest,

Greetings from Cinnamon Bey, Beruwala. Thank you for giving us a five-star rating. We are glad to have served you on your wonderful holiday and making your stay at Cinnamon Bey, Beruwala an interesting one. It is always a pleasure to read reviews about satisfied guests. We appreciate that you recognized our staff and acclaiming our hospitality. Thank you once again for choosing our hotel for your stay and we do hope that we will have the chance of serving you again. We value your patronage.

Omdömet skrevs 6 februari 2019 från mobil enhet

Andra gången på Sri Lanka. Fint land, glada och ärliga människor. Bra hotel, trevlig personal överlag.
Vi hade en trevlig servitör vid Anuhas. Tog väl hand om oss.
Gjorde olika utflykter bl.a. Val safari, Colombo och Kandi samt natipnalparken Yala. Rekpmmenderar landet, säkert, vackert och sol! Tyvärr bara lång flygresa

Datum för vistelsen: februari 2019
Tack clash53
Indika D, Assistant Manager på Cinnamon Bey Beruwala, svarade på det här omdömetSvarade 7 februari 2019

Dear Guest,

Thank you very much for sharing your sincere thoughts with us and we are glad that you have endorsed our hotel. It is truly encouraging for me and my team to receive such positive feedback from our guests.
Please let us know when you are planning for your next trip to Beruwala with your loved ones and we are waiting to welcome you again.

Omdömet skrevs 8 januari 2019 från mobil enhet

Kallar sig fem lyx hotel med fem stjärnor, förtjänar högst tre.
Maten var ok men inte mer, servisen vid poolen är extrem dåligt. Tog mer än en timme för att checka in med dåligt bemötande av lobby personalen. Fick betala extra för havsutsikt vilket vi fick knappt efter klagan.

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack sf12345m
Indika D, Assistant Manager på Cinnamon Bey Beruwala, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2019

Dear Guest,

We thank you for your feedback following your recent stay with us.
We regret any inconvenience that may have been caused to you during your stay with us.
We thank you for the constructive feedback which is truly invaluable to us and we will certainly take the highlighted areas in to consideration for areas of improvement.
While thanking you for taking time to write to us, we certainly hope to have the privilege of welcoming you back at our Hotel, for a stay that we guarantee, will be memorable.

Omdömet skrevs 28 december 2017 från mobil enhet

Vi bor på hotellanläggningen Cinnamon Bey Berluwala. Stor anläggning vid fin sandstrand. Över 200 rum. Byggnaden andas Öststatsarkitektur och saknar charm. Många skrikiga barn och trångt vid den digra frukostbuffén. God frukost men dålig akustik och rörigt.
Middagen intas helst på sandstranden på de närliggande små enkla krogarna som består av ett plåtskjul. Fantastiska fiskrätter. Jättegod Annanascurry och finfina jätteräkor.
Mycket dåligt att hotellet inte informerar om farorna i havet direkt utanför hotellet. Fin sandstrand, klart vatten och ett rev 100 meter ut. Jag snorklade runt och tittade på småfisk och några mini-muränor. Helt plötsligt gallskriker en Srilanknes åt mig ”crocodile”. En vältränad kille i 30-års åldern står på revet med en fyra meter lång pinne och rep i form av lasso. Jag kastar mig upp på revet och tillsammans ser vi huvudet på krokodilen 50 meter bort.
Då krokodilen simmar iväg guidar killen mig upp på sandstranden. Han berättar att krokodilen bet av armen på en kille för några månader sedan och att två vuxna personer blev ihjälbitna några år tidigare.
Inte ett ord om detta från hotellet. Men försäljarna av saronger och hattar på stranden känner väl till detta.
- Slutbadat i havet

Datum för vistelsen: december 2017
Tack Uhrus
Indika D, Assistant Manager Operations på Cinnamon Bey Beruwala, svarade på det här omdömetSvarade 1 januari 2018

Dear Uhrus,

Greetings from Cinnamon Bey, Beruwala.

We thank you for sharing your review on Trip Advisor following your recent stay with us. Constructive criticism is always appreciated as it helps us to better our product and service offerings, so we thank you sincerely for sharing your honest feedback which is deemed invaluable to us. We will certainly be consider them as areas of improvement.
However, there were no records of crocodiles in the shallow sea. There were no records of guests being bitten by crocodiles during past five years since the hotel opened up. Safety precautions are displayed in both beach gates for guest perusal.further colored flags are raised to alarm guests about high tide. Beach in front of the hotel is one of the safest beaches in Sri Lanka for a swim. Whilst thanking you for sharing your feedback with us, we certainly hope to have the privilege of welcoming you back at our resort for a more memorable stay.