“Svar på "Ingen mat trots lediga bord" & samt "Nonchalant"”

Pumpans cafe & restaurang
Rankad som nr 1 av 6 Restauranger i Sankt Ibb
Omdömet skrevs 25 juni 2017

Jag skriver inte detta inlägget som ett omdöme, utan som ett svar på två nyliga omdömen namngivna "Ingen mat trots lediga bord" & samt "Nonchalant". Jag vill börja med att säga att jag själv inte jobbar på pumpans café och restaurang, men jag har besökt stället många gånger med familj, vänner och arbetskolleger och vet vilket underbar stämning och personal som finns där. Jag var också där som cafégäst den 17e juni 2017 som var dagen då båda dessa negativa omdömena skrevs. Vad jag vill säga är att personer måste förstå att detta är ett oerhört omtyckt matställe som besökt av flera hundratals varje vecka. Det kommer folk från hela världen för att få testa på maten där. Vad man inte ska glömma är att det samtidigt bara är ett litet café benäget mitt på en liten utanför Skånes kust. Där är tyvärr obegränsat med platser, precis som på andra små caféer. Jag har själv talat med personalen som jobbar där och vet om att det bästa för att kunna garantera en plats är att ringa och boka. Om man bokar så är man garanterad en plats. Vad Viweca och Kjell måste förstå innan de sitter och skriver negativa omdömen är att personalen alltid gör sitt bästa. Självklart måste de ibland tacka nej till personer som inte har bokat då det faktiskt finns folk som har tagit sig tiden och har bokat. De kan faktiskt inte ge ut en reserverad plats bara för att ni inte har bokat, de vore bara fel. Jag råkar också veta att det under denna dagen, den 17e juni var reserverat att en stor arbetsgrupp på 30 personer skulle komma dit samtidigt. Och de hade bokat upp fyra bord. Vid en sådan stor beställning måste borden förberedas redan innan med dukning och så vidare för att personalen ska kunna erbjuda en jämn serveringstakt. Detta är till 99% också anledningen till att Kjell och Viweca inte fick tag på någon plats under den här dagen, även om de bara tänkte äta en "snabb lunch". Personalen måste faktiskt prioritera dem som har bokat om där är fullt överallt annars. Sen tycker jag också att det är oerhört tråkigt att man klankar ner så mycket på personalen som jobbar där. Jag är som sagt själv något av en stammis på pumpans café och har aldrig varit med om att personalen där är otrevlig mot något kund. De gör alltid sitt absolut bästa, vare sig det är att flytta om bord, flytta in bord, ta bord ifrån sina egna hem för att skapa fler platser samt till och med erbjuda platser utanför själva serveringen för gäster. De bemöter alltid alla med ett leende, vare sig det är barn eller vuxna, hundar eller personer som talar andra språk. De anpassar sig alltid efter alla kunder och springer hit och dit för att fixa vattenskålar till hundarna, barnstolar till barnen eller extrastolar.

Jag skriver detta omdömet för att jag inte på något vis vill att folk som tänker besöka pumpans café går in här och läser dessa två negativa omdömen och beslutar sig om att inte komma dit. Man måste komma ihåg att serveringspersonal alltid gör sitt bästa och att de faktiskt inte är magiker som kan trolla fram 100 nya platser. Så till alla er som ser detta och som funderar på att besöka pumpans, slå en pling och reservera en plats och njut sedan av ett underbart bemötande, underbar mat och ett underbart ställe som inte förtjänar de få negativa omdömen som dem fått på sistone. Och tack till personalen på pumpans café om ni ser detta för att ni alltid bemöter mig och alla andra kunder så otroligt bra!

8  Tack Cecilia197212

Omdömet skrevs 18 juni 2017 från mobil enhet

Vacker miljö med lummig trädgård. Mycket trevlig personal. Enkelt men trivsam meny med ekologiskt och vegetariskt. På bilden Pumpans bröd och getost med sallad.
Grekisk sallad och medelhavstallrik var god. Stället serverar också pizzor som såg mycket fräscha ut.

Tack malinthtj
Omdömet skrevs 17 juni 2017 från mobil enhet

Tråkigt och oengagerat bemötande. Trots flera lediga bord reserverade över en timme fram i tiden avvisades vi som gäster. Personalen var helt ointresserade av oss som gäster och vi lämnade ledsna och besvikna.

3  Tack viwecaw
Omdömet skrevs 17 juni 2017 från mobil enhet

Vid vårt besök den 17 juni var alla icke-reserverade borden upptagna. Två av de reserverade borden hade bokningstid 65 minuter senare. Vi ville bara äta en snabb lunch. Ingen i personalen gjorde något för att hitta en lösning eller något för att känna oss välkomna. Hinder och problem fanns det dock många. Whiteguide-sjukan? Nej, hit åker jag aldrig igen...nonchalant och avvisande beteende. Tur att caféet i Bäckviken fixade vår lunch med ett leende! Skärpning!

1  Tack 743kjellt
Omdömet skrevs 24 augusti 2016

Mina bästa rekommendationer! Satt under ett äppelträd och njöt av en både vacker och fantastiskt god "Medelhavstallrik". Mycket fin service fick vi också.

Datum för besöket: augusti 2016
1  Tack Anna J

Resenärer som tittade på Pumpans cafe & restaurang tittade också på

Helsingör, Helsingoer Municipality

Besökt Pumpans cafe & restaurang? Berätta vad du tyckte!