“FÖRMIDDAGSFIKA”
Omdöme om Taxinge Slottscafe

Taxinge Slottscafe
Rankad som nr 1 av 1 Smått och gott i Nykvarn
Omdömet skrevs 11 augusti 2021

Trevligt ställe för en utflykt tillsammans med familj. Miljön är gammalmodigt skön. Bakverken är rikliga av god kvalitet och. Presenterat i en buffé stil. TYVÄRR så förstörs hela upplevelsen av ett köande i all oändlighet. Priserna är inte blygsamma, en enkel fika för fyra personer över 500 kr! Det skulle gå att omorganisera till det bättre

Datum för besöket: augusti 2021
Tack RolfP575

Omdömet skrevs 6 augusti 2021

Tog en båttur från Strängnäs som var riktigt fin, men väl i Taxinge önskar jag att vi tagit egen picnic med istället. Vårt sällskap köade i dryga en och en halv timme (!) för ett förvisso till mängden stort kakutbud, men av medioker kvalite. Otroligt oengagerad personal. Den kallrökta laxen med pepparrot visade sig vara en pyttesmörgås, barnens pannkakor var micrade så hårt att en tredjedel var som knäckebröd. Hade klagat och bett om nya om det inte var så att vi behövt slänga i oss maten för att öht hinna med båten tillbaka. Har förståelse för anpassning pga corona, men detta var den till synes mest omständiga och icke genomtänkta logistiken jag upplevt under hela pandemin (trots lättade restriktioner nu)
Känslan i övrigt av slottsbutikerna och miljön på slotten var helt charmlös och vi skulle aldrig rekommendera detta till någon, Däremot är omgivningarna vackra, så mitt tips: Ta båtturen, egen picnickorg och skippa slottet och cafeet!

Datum för besöket: augusti 2021
Tack MalinVictoria
Omdömet skrevs 22 juli 2021

Utbudet var inte alls lika stort som jag trodde. Det fanns mest olika sorters kakor men inte så många bakverk. Priset var helt ok, inte alls dyrt för att vara i ett ¨slott¨.
Vi fick stå i kö i ca 40 - 60 min. Lokalen är fin och ligger nära naturen.
Det kan vara roligt att besöka stället om man ändå har vägarna förbi. Men personligen tycker jag att det finns många konditorier med fina lokaler och minst lika stort utbud på bakelser.

Datum för besöket: juli 2021
Tack Minnie280794
Omdömet skrevs 14 juli 2021

Vi tog en båttur till Taxinge slott för att smaka den berömda kakbuffen. Aldrig mer. Kön in tog över en timme och Taxinge slott har helt misslyckats att anpassa sig till Corona. De släppte in ett sällskap åt gången som då fick stressa ihjäl sig för att välja lite bakverk och betala innan nästa sällskap släpps in. Nästan alla sittplatser i trädgården var tomma för alla stod i denna orimliga kö. Upplevelsen och bakverken motsvarade inte våra förväntningar. Organisera om er och flytta ut kassan så folk kan betala medans andra väljer sina bakverk.

Datum för besöket: juli 2021
Tack V4121BKsusanf
Omdömet skrevs 4 juli 2021

Även om det är pandemitider och det ska upprätthållas avstånd så kan väl personalen försöka vara trevliga mot det gäster som kommer.
Klassen på det som serveras och motsvarar inte det man förväntar sig för den prisnivå dom har.
Besvikna

Datum för besöket: juni 2021
Tack C6278EEannaa

Resenärer som tittade på Taxinge Slottscafe tittade också på

Nykvarn, Stockholms län

Mariefred, Södermanlands län

Besökt Taxinge Slottscafe? Berätta vad du tyckte!