“En upplevelse”
Omdöme om Taxinge Krog - STÄNGD

Taxinge Krog
Omdömet skrevs 21 juli 2018

Restaurangen erbjuder endast en meny som är anpassad efter säsongens råvaror. Det är främst lokalt producerade råvaror med god kvalité som serveras. Det är en kreativa matlagning med spännande smakkombinationer och hur den presenteras på tallriken. Det är smakrikt och välavvägt.
Miljön är mysig och det är en liten restaurang för bara 12 gäster, så det är bokning av bord som gäller.
Efter besöket här har jag tittat på krogens hemsida som bjuder på en intressant presentation av rörelsen. Missa inte en måltid på den här krogen.

Datum för besöket: juni 2018
1  Tack Nonno H

Omdömet skrevs 22 april 2018 från mobil enhet

Fantastiska Taxinge Krog ligger lite off men är väl värt ett besök! Middagen var helt fantastisk - en av de bättre middagarna vi ätit, serverad i en väldigt mysig lokal och med bara två personer som var där och drev det: krögaren Gustav och hans mor som hoppat in som servitris och allt i allo. Supertrevligt och familjärt, med fokus på hållbarhet och närodlade råvaror. Jag är redan sjukt sugen på att gå dit igen. Jag kan verkligen rekommendera ett besök!

Datum för besöket: april 2018
Tack Ludvig H
Omdömet skrevs 25 december 2017 från mobil enhet

Vi var nyinflyttade och skulle besöka lite restauranger och platser i området.
Vi hade inte bokat bord men när vi kom in i restaurangen var det så gott som tomt på alla bord. Personalen uppfattades lite förvirrade och sa att de skulle kolla om de hade plats, vi trodde att de skämtade då det fanns flertalet lediga bord.
Sen kom de tillbaka och sa att de inte hade plats för oss. Vi kände oss lite förlöjligade.
Hade uppskattat en mer tydlighet mär vi klev in där ”har ni bokat bord? Vi har en del reserverade bord ikväll så jag är osäker på om vi har några lediga bord” hade gett oss tydliga besked.
Vi har inte varit dit sedan dess så kan inte lämna något omdöme på maten.
Dyra priset. Snygg, industriell och minimalistisk stil.
Vet att de lägger mycket kärlek på att hämta in sin mat från naturen, använder mycket lokalt odlat och lagat efter säsong.
Vi har vid ett annat tillfälle pratat med ägarna i telefon som är väldigt trevliga!

Datum för besöket: juni 2017
1  Tack Malin S
Omdömet skrevs 28 maj 2017

I en härlig miljö ligger denna lilla, enbart 12 platser, pärla, Maten kommer från lokala producenter respektive vad naturen ger. Nu på våren var på menyn många ätbara "ogräs" som bjöd på en härlig överraskning. En sittning så får krögaren möjlighet att ge en presentation av varje maträtt.Hit återkommer vi , blir spännande att uppleva vad hösten erbjuder.

Datum för besöket: maj 2017
Tack Wik_13
Omdömet skrevs 14 maj 2017 från mobil enhet

En meny baserad på lokala, ofta oväntade, råvaror matchas med naturviner till en oförglömlig upplevelse när skymningen sänker sig över den gamla sörmländska lanthandeln.
På Taxinge krog erbjuds en upplevelse som man bör unna sig innan man ger sig iväg och genererar koldioxidutsläpp på jakt efter fjärran gourmetadresser.
Krögaren Gustav Öhman bjuder generöst på sina tankar kring mat och inspirerar gästerna till nya sätt att se på råvaror och smaker.

Datum för besöket: maj 2017
Tack Arcoman