“En fantastisk upplevelse!”
Omdöme om Taxinge Krog - STÄNGD

Taxinge Krog
Omdömet skrevs 23 oktober 2016 från mobil enhet

Jag har besökt Taxinge krog vid 4 tillfällen och varje gång toppar den förre. Miljön är välkomnande och inbjudande till samtal, personalen generösa och prestigelösa och drycken spännande även för nykterister. Maten sen då, en helt magisk upplevelse varje gång. Varje rätt är ett unikt konstverk och oavsett vad man vanligtvis skulle gilla i smak är allt här en matresa. Jag unnar alla ett besök på Taxinge krog i sitt liv.

Datum för besöket: november 2015
3  Tack MariaAhlin

Omdömet skrevs 24 juli 2016 från mobil enhet

Taxinge Krog och krögaren Gustav Öhman överträffade alla våra förväntningar. Krogen erbjuder en enormt charmig och mysig miljö som ramar in middagen på ett bra sätt. Restaurangen erbjuder endast en meny som varierar varje vecka. Råvarorna som varierar med säsongen är lokalt producerade och är av yttersta kvalité. Gustav tillagar och presenterar sin mat på ett helt fantastiskt sätt. Det är en ren njutning att uppleva denna kreativa matlagning. Denna vecka serverades en 12 rätters meny. Varje rätt är helt unik och har en fantastisk historia som Gustav presenterar på ett inspirerande sätt. Till maten valde vi ett vinpaket som jag verkligen rekommenderar.
OBS det är endast en sittning per kväll (3 dagar i veckan torsdag,fredag och lördag) och det finns endast 12 platser så man måste vara ute i god tid om man vill få ett bord.
Middagen är väldigt prisvärd och jag vill verkligen rekommendera ett besök på Taxinge Krog.

Datum för besöket: juli 2016
1  Tack Kenny_Eskilstuna
Omdömet skrevs 12 juni 2016 från mobil enhet

Taxinge krog erbjuder en ambitiös meny baserad på vad skogen och lokala småskaliga producenter kan erbjuda.
Vänlig personal ledde oss in på en slingrande skogsstig av nio rätter med smaker vi aldrig tidigare upplevt. Vi njöt av de finstämda smaktonerna av granbarrsolja, honungsmarinerad maskros eller ängssyra, men knockades fullständigt av den makalösa svaveltickan.
Allt ackompanjerades av genomtänkta dryckespaket, även det alkoholfria för oss bilförare var en givande upplevelse som verkligen berikade maten.
På Taxinge krog fick vi en ljuvlig, minnesvärd försommarkväll och vi längtar redan tillbaka.

Datum för besöket: juni 2016
2  Tack Arcoman
Omdömet skrevs 8 augusti 2015

Perfekt med en färdig meny med vällagade rätter fulla av oväntade smaker från naturen. Allt ekologiskt och lagat med en genomtänkt filosofi. Rekommenderade drycker var utmärkta. Spännande mat som presenteras trevligt och opretentiöst och som leder till samtal om kryddor och tillagning. Krogen ligger i vackra Södermanland och är väl värd ett besök för den som är matintresserad och tycker det är kul med något nytt och annorlunda.

Datum för besöket: augusti 2015
Tack Elisabeth J
Omdömet skrevs 27 juni 2015

Smakupplevelse, överraskande har aldrig smakat något så gott, kocken är en konstnär.
Presentation av varje rätt, vällagat. God lokal öl från mikrobryggerier. Värt varenda krona, och du blir mätt, belåten och lycklig.

Datum för besöket: juni 2015
Tack Pelle1950