“Biff Wallenberg med kalvkött”
Omdöme om Bredaryds Wärdshus

Bredaryds Wärdshus
Boka bord
mån 30/1
20:00
Rankad som nr 1 av 2 Restauranger i Bredaryd
Kök: Europeiskt
Omdömet skrevs 29 september 2022

Servicen var utmärkt på, när de frågade om det var gott så svarade jag ätbart men inte mer. Frågade om de malde köttet själva, vilket servitrisen upplyste oss om att de inte gjorde.
Biffen smakade fläskkött och fyllningsmedel, definitivt inte kalv.
Hon skulle fråga kocken, men vi såg henne aldrig mer.
Matfusk helt uppenbart. ☹️

Datum för besöket: augusti 2022
Tack Spizeman00
Isabella S, Annat på Bredaryds Wärdshus, svarade på det här omdömetSvarade 8 oktober 2022

Hej,

Så tråkigt att du inte haft ett bra besök hos oss.
Våra Wallenbergare görs alltid på kalvfärs, och vid ditt besök i augusti så var kalven en svensk färs från vår huvudleverantör.
Jag blir ledsen att höra att vår serveringspersonal inte kom tillbaka till dig direkt och svarade på din fråga efter att ha pratat med köket.
För oss är det en självklarhet att arbeta med bra producenter, ha en ärlig kommunikation och vara stolta över vårt mathantverk.

Vid ditt besök har vi uppenbart brustit i kunskap hos en medarbetare i servisen med kommunikation, men vill försäkra dig om att du kan vara trygg i att du ätit kalv.

Vi hoppas att du vågar ge oss en ny chans, för att visa att vi kan bättre.
Varmt välkommen tillbaka till oss

Omdömet skrevs 15 september 2022

Helt underbart vistelse och middag på Bredaryds Wärdshuset. Rummet var bekvämt ren och hade allt man behöver, Personalen var artig och hjälpsam, Middagen var en upplevelse utöver det vanliga. Bra restaurang i anslutning till hotellet med god plankstek och stort utbud av öl och whiskey. Planksteken rekommenderas varmt! Maten är väldigt vällagad och servicen är riktigt bra.

Datum för besöket: september 2022
Tack Marco m
Omdömet skrevs 11 september 2022 från mobil enhet

Planksteken tar ju alltid första pris. Glassen efteråt avslutade en fin upplevelse. Bordsbeställning gäller, ………..

Datum för besöket: september 2022
Tack Journey825731
Omdömet skrevs 8 juli 2022 från mobil enhet

Vilket ställe! Allt från incheckning, rum, mat, dryck, provning, frukost och utcheckning hade riktigt hög kvalitet!
Vi hade hund med och det var förberett med skålar, filt och godis till honom på rummet.
Oxfiléplankan var riktigt god och personalen var kunniga och trevliga. Vi var ett sällskap om 10 personer och vi var alla mycket nöjda! Hit kommer vi tillbaka, tack för upplevelsen!

Datum för besöket: juli 2022
1  Tack L2599SAdavida
Omdömet skrevs 21 november 2021 från mobil enhet

Jag och min man åkte hit för lite fredagsmys. Det var en trevlig upplevelse. Jättemysig atmosfär. Trevlig inredning. Trevlig personal. God mat. Väldigt god frukost. Trevliga rum med skön säng.
Duschen kan uppdateras. Ganska lyhört mellan rummen. Trevligt med whiskey och ölsorter som gett namn till rummen.
Trevligt att man får fri kaffe, kaka och frukt.
Vi kommer gärna tillbaka. Prisvärd vistelse.

Datum för besöket: november 2021
Tack Sylta80

Resenärer som tittade på Bredaryds Wärdshus tittade också på

Bredaryd, Jönköpings län

Besökt Bredaryds Wärdshus? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.