Öppet i dag: 00:00 - 23:59
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Härlig herrgårdsmiljö att stanna till i

Vi stannade till för en paus när vi åkte mellan Tjörn och Orust, väl värd ett stopp. Mysigt att gå ... läs mer

I8885PMannas
från mobil enhet
Lunch och promenad

Mycket trevligt ställe med fina promenadstråk och vackra hus, bra för lunch, god service, mycket ... läs mer

berntaagel
Karlstad, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 19 omdömen

Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Hjälteby
från 47,22 US$
från 37,09 US$
från 43,68 US$
från 28,33 US$
Omdömet skrevs 19 oktober 2019 från mobil enhet

Efter att ha promenerat några timmar kom vi hit, hungriga och förväntansfulla. Fisksoppa visste vi de hade, det hade vi kollat innan. Tyvärr var det lilla stället helt fullt när vi kom, men efter en väntan fick vi till slut ett bord. Kommer man mitt i lunchen får man ju lite skylla sig själv.

Vi beställde fisksoppa, försedde oss med bröd och satte oss. Och väntade och väntade. Att det skulle ta längre tid att få in en fisksoppa här, än en lördagskväll på restaurang hade jag inte förväntat mig. Efter drygt en halvtimme kom i alla fall maten. Soppan innehåll 2 bitar torsk och 1 bit lax plus några räkor. Trist nog var fisken torr, laxen måste legat i soppan väldigt länge. Otroligt tråkigt att de inte ens på en ö vid havet klarar av att laga fisk ordentligt. Soppan smakade otroligt mycket oregano och var salt, men brödet var väldigt gott.

Vi hoppade över kaffet då det var kö och den gick extremt sakta.

Det här stället är så mysigt, ligger helt perfekt intill ett strövområde. De behöver bara hotta upp sig och servera bra mat så kommer de glänsa.

Datum för upplevelsen: oktober 2019
Tack arakina
Omdömet skrevs 1 augusti 2019 från mobil enhet

Fantastiskt ställe med bra sittplatser ute och inne. Bra priser - över förväntan då många fikaställen tar ockerpriser. Goda kakor och gott kaffe.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack erikasfunderingar
ChristinaH3959, Informationsansvarig på Sundsby Säteri, svarade på det här omdömetSvarade 15 augusti 2019

Härligt att höra att ni är nöjda med ert besök. Välkomna tillbaka.

Omdömet skrevs 30 juli 2019 från mobil enhet

Över en timmas väntan på mat! Köer så långa så man inte kan köpa något medans man väntar! Fick äta maten utan dricka till maten! Helt värdelöst! Maten ok men inte mer

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack 797perb

Hej, jag för era åsikter vidare till de som driver café/restaurangverksamheten på säteriet. Tråkigt att höra att ni fick vänta så länge.

Omdömet skrevs 30 juli 2019 från mobil enhet

Att behöva duka av bordet själva är inte ok, att vänta i 1 timma på maten är inte ok, att saften inte innehåller saft är snålt. Som tur är fisksoppan mycket god och det räddar stället

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack michemollo

Hej, ledsen över att höra att ni fick en så tråkig upplevelse. Jag för era åsikter vidare till de som driver café/restaurangverksamheten på säteriet.

Omdömet skrevs 21 juni 2019 från mobil enhet

Ett underbart ställe som serverar gudomligt god mat. Supertrevlig personal.
Ett stort plus för att vi fick dela portionen på a la cartemenyn till vår lilla tjej som gillar "vuxenmat"!

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack micaelpettersson
ChristinaH3959, Informationsansvarig på Sundsby Säteri, svarade på det här omdömetSvarade 1 juli 2019

Tack för ert besök. Välkomna igen!