“Mycket god mat i trevlig miljö!”
Omdöme om Café Sött & Salt

Café Sött & Salt
Rankad som nr 1 av 5 Restauranger i Fågelmara
Beskrivning: Vi ligger precis intill hamnens kajkant i sommaridyllen Kristianopel. Sedan 2002 har vi varit en naturlig mötesplast för boende och turister. Välkommen till oss på en kopp kaffe eller matbit och njut av atmosfären.
Omdömet skrevs 30 augusti 2021

Har ätit här många ggr, då vi är säsongscampare. Stället är helt klart att rekommendera. God mat, fräscht och fin utsikt. Får full pott av mig och min man. Även från våra gäster som vi alltid tar dit.

Datum för besöket: juli 2021
Tack 334ceciliap

Omdömet skrevs 18 augusti 2021 från mobil enhet

Trevlig sommar restaurang i Kristianopel. Serverar dagens, samt räkmacka. Har även café del, med många goda pajer. Mysig miljö med havsutsikt.

Tack j_rgenj89
Omdömet skrevs 17 augusti 2021 från mobil enhet

Ett gemytligt ställe på historisk mark och väl värt ett besök. Fikan som inköptes höll god standard och i en rimlig prisklass.

Tack Magnus80H
Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Dagens fika med de stora räkmackorna och en räksallad för oss i sällskapet var utomordentligt bra. Grunden i mackorna med den egengjorda skagenröran var den bästa räkmackan vi ätit (och då har vi hunnit med en hel del räkmackor...). Till efterrätt åt vi bärpajer med vaniljsås som verkligen var som grädde på moset. Kaffet var mycket gott det med. Vi blev servade av Peter och har bara lovord över servicen. Salt och sött rekommenderar vi verkligen och återkommer gärna.

1  Tack S5853AWhansg
Omdömet skrevs 12 augusti 2021

Kan utan tvekan säga att denna resturang sött och salt i Kristianopel serverade i särklass det bästa vi ätit under vår tre veckor långa husbilsresa runt om i Sverige! Fick en fantastiskt god fisksoppa, delikat vin till och en sallad som hade en perfekt syrlighet! Mannen var mycket nöjd med sin måltid. Dessutom kunde man om man inte var vrålhungrig välja halv portion för under 100 lappen! Miljön var helt magisk, satt på uteresturangen med utsikt över spegelblankt hav
Vi testade en avsmakningsmeny i Söderköping för sexdubbelt i pris som inte ens kom närheten av detta ställe både gällande smakupplevelser, atmosfär och gästfrihet! Kommer definitivt att köra de 12 milen hit igen

Tack Experienceforlife

Resenärer som tittade på Café Sött & Salt tittade också på

Fågelmara, Blekinge län

Besökt Café Sött & Salt? Berätta vad du tyckte!