“Räkmackan mm.”
Omdöme om Café Sött & Salt

Café Sött & Salt
Rankad som nr 1 av 5 Restauranger i Fågelmara
Beskrivning: Vi ligger precis intill hamnens kajkant i sommaridyllen Kristianopel. Sedan 2002 har vi varit en naturlig mötesplast för boende och turister. Välkommen till oss på en kopp kaffe eller matbit och njut av atmosfären.
Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Dagens fika med de stora räkmackorna och en räksallad för oss i sällskapet var utomordentligt bra. Grunden i mackorna med den egengjorda skagenröran var den bästa räkmackan vi ätit (och då har vi hunnit med en hel del räkmackor...). Till efterrätt åt vi bärpajer med vaniljsås som verkligen var som grädde på moset. Kaffet var mycket gott det med. Vi blev servade av Peter och har bara lovord över servicen. Salt och sött rekommenderar vi verkligen och återkommer gärna.

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack S5853AWhansg

Omdömet skrevs 12 augusti 2021

Kan utan tvekan säga att denna resturang sött och salt i Kristianopel serverade i särklass det bästa vi ätit under vår tre veckor långa husbilsresa runt om i Sverige! Fick en fantastiskt god fisksoppa, delikat vin till och en sallad som hade en perfekt syrlighet! Mannen var mycket nöjd med sin måltid. Dessutom kunde man om man inte var vrålhungrig välja halv portion för under 100 lappen! Miljön var helt magisk, satt på uteresturangen med utsikt över spegelblankt hav
Vi testade en avsmakningsmeny i Söderköping för sexdubbelt i pris som inte ens kom närheten av detta ställe både gällande smakupplevelser, atmosfär och gästfrihet! Kommer definitivt att köra de 12 milen hit igen

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Experienceforlife
Omdömet skrevs 19 juli 2021

Vi hade reserverat bord, trots detta rådde stor osäkerhet kring var vi skulle sitta. Efter att äntligen klurat ut detta fick vi gå och ställa oss långt mer i kön och hamnade således efter de som inte beställt bord.
Musslor var kalla, väldigt få och definitivt inte värt priset. Jag bad att få lite extra bröd och då fick jag köpa till bröd. Efter lång väntan fick jag en brödskiva långgrunda. Och lite majonnäs. Besviken!

Datum för besöket: juli 2021
Tack JWH60
Peter G, Ägare på Café Sött & Salt, svarade på det här omdömetSvarade 21 juli 2021

Beklagar verkligen, helt oacceptabelt. Jag ska styra upp detta med köket och kassapersonalen vad som gått fel, då vi normalt får väldigt fina omdömen. Självklart kompenserar vi dig, fråga efter Peter så löser jag det.

Omdömet skrevs 18 juli 2021 från mobil enhet

Maten vi beställde var väldigt god - räksallad och bakad potatis med skagenröra. Det som helt klart drar ned omdömet är personalens tafatthet. Det hade blåst mycket och restaurangen var full med skräp, men ingen noterar detta. Servicen var bitvis väldigt förvirrad och endast någon hade koll på läget.

Datum för besöket: juli 2021
Tack Tipptap
Omdömet skrevs 6 juli 2021 från mobil enhet

Riktig pärla med bra mat och fantastiskt läge i supermysiga Kristianopel. Enkelt och bra. Väldigt god mat till bra priser och fin uteservering. En bra sak var att alla rätter gick att beställa i halvportion om man inte var så hungrig eller till barnen.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack josefduvenfelt

Resenärer som tittade på Café Sött & Salt tittade också på

Fågelmara, Blekinge län

Besökt Café Sött & Salt? Berätta vad du tyckte!