“Maten otillräcklig”
Omdöme om Café Sött & Salt

Café Sött & Salt
Rankad som nr 1 av 5 Restauranger i Fågelmara
Beskrivning: Vi ligger precis intill hamnens kajkant i sommaridyllen Kristianopel. Sedan 2002 har vi varit en naturlig mötesplast för boende och turister. Välkommen till oss på en kopp kaffe eller matbit och njut av atmosfären.
Omdömet skrevs 19 juli 2021

Vi hade reserverat bord, trots detta rådde stor osäkerhet kring var vi skulle sitta. Efter att äntligen klurat ut detta fick vi gå och ställa oss långt mer i kön och hamnade således efter de som inte beställt bord.
Musslor var kalla, väldigt få och definitivt inte värt priset. Jag bad att få lite extra bröd och då fick jag köpa till bröd. Efter lång väntan fick jag en brödskiva långgrunda. Och lite majonnäs. Besviken!

Tack JWH60
Peter G, Ägare på Café Sött & Salt, svarade på det här omdömetSvarade 21 juli 2021

Beklagar verkligen, helt oacceptabelt. Jag ska styra upp detta med köket och kassapersonalen vad som gått fel, då vi normalt får väldigt fina omdömen. Självklart kompenserar vi dig, fråga efter Peter så löser jag det.

Omdömet skrevs 18 juli 2021 från mobil enhet

Maten vi beställde var väldigt god - räksallad och bakad potatis med skagenröra. Det som helt klart drar ned omdömet är personalens tafatthet. Det hade blåst mycket och restaurangen var full med skräp, men ingen noterar detta. Servicen var bitvis väldigt förvirrad och endast någon hade koll på läget.

Tack Tipptap
Omdömet skrevs 6 juli 2021 från mobil enhet

Riktig pärla med bra mat och fantastiskt läge i supermysiga Kristianopel. Enkelt och bra. Väldigt god mat till bra priser och fin uteservering. En bra sak var att alla rätter gick att beställa i halvportion om man inte var så hungrig eller till barnen.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack josefduvenfelt
Omdömet skrevs 4 juli 2021 från mobil enhet

Skulle jag enbart bedöma maten skulle caféet få en solklar femma! Jag valde "lerpottasill" och fick den godaste matjesillen jag ätit. Mannen åt pankopanerad torsk och gav rätten högsta betyg. Det som drar ner betyget är servicen/serveringen. Jättetrevliga tjejer, men det var uppenbart att det vid tillfället vi var där var kaos bakom disken. Jag och min man fick vår mat men barnen fick aldrig sina pannkakor. Vi fick tillslut gå och säga till (efter att vi hunnit äta upp nästan all vår mat) och fick till svar att de var på gång. Detta ledde till att vi hade hunnit äta upp innan barnen fick sina pannkakor. Jag har aldrig varit på ett ställe där det är pannkakorna man får vänta på. Mat till samma sällskap ska serveras samtidigt så det drar tyvärr ner helhetsbetyget till en trea. Det var likadant för ett par andra sällskap med. Men som sagt, mycket god mat men upplevelsen blev inte toppen på grund av att vi inte kunde äta samtidig.

Tack 832sannak
Omdömet skrevs 25 april 2021 från mobil enhet

Stället har ett fantastiskt läge i den lilla hamnen. Goda räksmörgåsar och hembakat. Är det fint väder så är detta ett toppställe. Mysig uteterass med gott om plats. Inne fanns inte så många sittplatser. Själva byn Kristianopel är otroligt charmigt och värt ett besök i sig.

Datum för besöket: april 2021
Tack AnnaRydh

Resenärer som tittade på Café Sött & Salt tittade också på

Fågelmara, Blekinge län

Besökt Café Sött & Salt? Berätta vad du tyckte!