“Prisvärt B & B”

Kristianopels Gästgiveri
Rankad som nr 3 av 5 Restauranger i Fågelmara
Omdömet skrevs 27 juli 2021 från mobil enhet

Trevligt bed and breakfast med fint läge i Kristianopel. Enkel standard med delade toaletter, men allt är rent och lakanen välmanglade. God frukost med hembakade frallor, omtanke och finess!

Datum för besöket: juli 2021
Tack AvAdV1

Omdömet skrevs 15 maj 2021 från mobil enhet

Inte värt pengarna. 900 kr.
Enkelt boende, litet rum med två enkelsängar med nattduksbord emellan. En pinnstol, inte plats för något annat..
Handfat på rummet och för att gå på toa tar du en nyckel i hallen som man delar med de övriga tre runnen, går ut genom ytterdörren och går utomhus 10 m till andra änden av huset. Med andra ord inget man vill göra mitt i natten! Samma procedur med duschen. Sängarna ok men billiga täcken och en kudde, det kändes. Hade hoppats på lite extra till frukost. Nybakat gott bröd, i övrigt väldigt enkel frukost!
Läget är bra för en natt på kusten men då det inte fanns något ställe man kunde äta på på kvällen så kunde vi lika gärna bott någon annanstans. Vår köpta middag fick vi äta ute i kylan då det på gästgiveriet inte fanns något gemensamt utrymme/sittgrupp inomhus. Jo två pinnstolar i en hall!
Ingen Tv på rummet, Wi-Fi funkade bra.

Datum för besöket: maj 2021
Tack 712sofias
Omdömet skrevs 29 oktober 2020

En fantastisk trädgård att sitta i och inta vällagad husmanskost till ett rimligt pris. Vi åt raggmunk med fläsk respektive fisksoppa och det smakade alldeles utmärkt. Supertrevlig personal är en extra bonus.

Datum för besöket: augusti 2020
2  Tack Michael G
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

Trevligt och mysigt gästis där vi blev väl omhändertagna av värdparet! Bra stopp på vår ”finbilstur”

Datum för besöket: juli 2020
Tack ingvorp
Omdömet skrevs 9 juli 2020 från mobil enhet

Fick av en händelse syn på detta gästgiveri/B&B när vi satt och letade boenden på nätet till våran bilsemester.
Jätteysigt boende som drivs av ett trevligt medelålders par.
Detta boende har 4 dubbelrum och vi bodde här helt själva under våran vistelse.
Restaurangen var ju naturligtvis stängd av denna orsak. Så den delen av verksamheten kan ju inte redogöras för.
Cyklar fanns att låna utan avgift för att ta sig till ett närliggande matställe till kvällen.
På rummet finns ingen toalett utan endast ett handfat (med indraget vatten).
Toaletter och dusch finns i samma byggnad. Men dessa nås endast genom att gå utomhus.
Inga problem för oss då vi hade lyckats pricka in kanonväder med varma nätter. Kan bli betydligt dystrare med toabesök på natten vid oväder.
Duschen hade lite övrigt att önska.
Här saknades en ordentlig PAX-fläkt som kunde dra ut ångorna.
Svartmögel hade av nämnd orsak börjat få ganska bra fäste.

Bra frukost med fräscha frallor, fil, kaffe och juice!

Datum för besöket: juni 2020
Tack tomask408

Resenärer som tittade på Kristianopels Gästgiveri tittade också på

Fågelmara, Blekinge län

Besökt Kristianopels Gästgiveri? Berätta vad du tyckte!