“Trevligt B&B”

Kristianopels Gästgiveri
Rankad som nr 3 av 5 Restauranger i Fågelmara
Omdömet skrevs 9 juli 2020 från mobil enhet

Fick av en händelse syn på detta gästgiveri/B&B när vi satt och letade boenden på nätet till våran bilsemester.
Jätteysigt boende som drivs av ett trevligt medelålders par.
Detta boende har 4 dubbelrum och vi bodde här helt själva under våran vistelse.
Restaurangen var ju naturligtvis stängd av denna orsak. Så den delen av verksamheten kan ju inte redogöras för.
Cyklar fanns att låna utan avgift för att ta sig till ett närliggande matställe till kvällen.
På rummet finns ingen toalett utan endast ett handfat (med indraget vatten).
Toaletter och dusch finns i samma byggnad. Men dessa nås endast genom att gå utomhus.
Inga problem för oss då vi hade lyckats pricka in kanonväder med varma nätter. Kan bli betydligt dystrare med toabesök på natten vid oväder.
Duschen hade lite övrigt att önska.
Här saknades en ordentlig PAX-fläkt som kunde dra ut ångorna.
Svartmögel hade av nämnd orsak börjat få ganska bra fäste.

Bra frukost med fräscha frallor, fil, kaffe och juice!

Datum för besöket: juni 2020
Tack tomask408

Omdömet skrevs 11 juli 2019 från mobil enhet

Vi sov över en natt på vår cykelsemester och fick fin service av ägarna när vi behövde byta rum, vilka var nyrenoverade. God frukost men vi hade tyvärr inte tillfälle att testa maten i de också fint renoverade matsalarna.

Datum för besöket: juli 2019
Tack Bo-Gunnar R
Omdömet skrevs 29 juli 2017 från mobil enhet

Lunchbuffe med stekt fläsk och raggmunk. Som första matgäster på plats var krögaren snabbt framme och frågade vad vi tyckte. Lite mer salt i raggmunken och hårdare stekning av fläsket. Nästa omgång var åtgärdad enligt önskemål. Mycket uppskattad lyhörd- och prestigelöshet.

Tack HGW_001
Omdömet skrevs 28 juli 2017 från mobil enhet

Trevligt och fräscha rum, 4 st. som ligger i egen byggnad till gästgiveri.
Rummen har vask i rummen. Till de gemensamma toaletterna och dusch får man gå ut ett par meter för att nå. Rent och fint även här.
750 kr per natt för ett dubbelrum är helt ok. Då ingår handdukar och en bra frokust.

Vi åt även på värdshuset, kvällsmeny.
Välsmakande och trevligt.

Personalen var mycket trevlig och hjälpsamma.
Familjärt.

Tack jojje66
Omdömet skrevs 22 juli 2017 från mobil enhet

Vi besökte gästgiveriet för lunch. Två dagens rätter, en kött och en fisk stod uppdukade på ett bord vid sidan i matsalen. Den dagen vi var där var det schnitzel som kött och fiskgryta som fiskrätt. Båda var faktiskt rätt tråkiga och allt såg lite trött, torrt och halvvarmt ut där det stod framdukat. Inte så inbjudande och aptitligt. Jag föredrar att få maten tallriksserverad. Inget vegetarisk alternativ. 110 kr för dagens lunch.

Tack Lena42679

Resenärer som tittade på Kristianopels Gästgiveri tittade också på

Fågelmara, Blekinge län

Besökt Kristianopels Gästgiveri? Berätta vad du tyckte!