“God mst”
Omdöme om Dalby Gästis

Dalby Gästis
Rankad som nr 1 av 2 Restauranger i Dalby

Trevliga nyrenoverade lokaler. Vi blev väl bemötta, fick snabbt ett bord och drycken var på plats inom några minuter. Vi beställde äggakaka och dagens fisk abborre. Maten kom efter en kvart. Äggakakan smakade utmärkt. Ingen av oss orkade äta upp hela portionen. Den av oss som åt abborre var mycket nöjd men abborren var nog den minsta vi sett. Vi drag lokalt producerad god öl.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Semester

Omdömet skrevs 25 april 2021

Har ätit lunch på Dalby Gästis ett antal gånger sedan de öppnade i höstas och har även beställt hem. All luncher har varit goda och äggakaka är fantastisk och går att dela på två personer om man köper hem.

Prisnivån är dock ganska hög, jag saknar stående fräscha alternativ som sallader på menyn och det finns ingen barnmeny.
Det känns inte som att de vill locka barnfamiljer då det i princip inte finns något på menyn för barnen.. dvs enkelt och billigare. Då hade vi nog besökt Gästis mer med familjen.

Datum för besöket: april 2021
Tack Elin Ö
Omdömet skrevs 27 mars 2021 från mobil enhet

Fantastisk vistelse med mycket god trerätters middag på kvällen. Vackert rum som är varsamt renoverat i gammal stil. Sköna sängar och god frukost. Frukosten äter man på rummet och den var rikligt tilltagen.
Karin

Tack KarinW552
Omdömet skrevs 14 mars 2021

Vi har sett på avstånd hur Dalby Gästgivaregård med stil och vackra detaljer har renoverats och nu har vi äntligen besökt både restaurang och puben ”GK1666”. Det har varit två mycket positiva besök som definitivt kommer följas av flera. Krögarna Linnérs är välkända och kommer från Lund och de tillagade rätterna var både smakrika och ögonfröjd på tallriken till ett överkomligt pris. Dalby Gästis fokuserar mycket vad vi förstått på närproducerade råvaror inkl dryck som must och öl från byar nära, vilket känns genuint och äkta. Ett samarbete mellan ägarna och krögarna vilket gett bra resultat. Det man upplever är god mat med trevlig service i väldigt genomtänkt och mysig miljö. Kommer gärna tillbaka.

Tack Monica N
Omdömet skrevs 3 mars 2021 från mobil enhet

Trevligt ställe med god mat, med dagens lunch meny och á la carte, i ett gammaldags miljö som är fint renoverat.

1  Tack mimmi444

Besökt Dalby Gästis? Berätta vad du tyckte!