Öppet i dag: 10:00 - 16:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Ett glasbruk att tycka om

Omdömet skrevs 16 november 2020
Eje B
Göteborg, Sverige
Vacker glaskonst

Här kan man verkligen drömma bort sig när det kommer till glaskonst 😍 Mats Jonassons konst är väl ... läs mer

Omdömet skrevs 14 augusti 2019
308annen
Alingsås, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 39 omdömen

Omdömet skrevs 16 november 2020

Målerås Glasbruk är verkligen värt att besöka. Tillverkningen startades upp här redan år 1890. Glasbruket mycket intressant. Här finns en sevärd konstglasutställning i butiken att studera. De handgjorda konstglasobjekten har tillverkats av glasbrukets skickliga hantverkare och formgivare. Trevlig personal i butiken.

Datum för upplevelsen: november 2020
1  Tack Eje B
Omdömet skrevs 29 juli 2020

Familjär känsla. Gratis guidning 3 ggr per dag. Intressant historia om hur en ensam glasblåsare får bygden att ställa upp för att behålla det lilla glasbruket i kamp mot de större. Dock kunde glasblåsaren ha fått större utrymme under guidningen. Vore kul att följa processen när hon tog fram sina alster. Fin utställning med Mats Jonassons konst!
Fanns hantverksbod med god glass intill hyttan. Även en restaurang i anslutning till hyttan, som vi tyvärr inte prövade. Där fanns också fin glaskonst att beskåda!

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack evamellblom
Omdömet skrevs 12 juli 2020

Tyvärr blir det lite för uppenbart när det enbart handlar om att tjäna pengar och allt annat får stå tillbaka. Hoppa över och besök någon av de andra bruken som Skruf.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack 490satishs
Omdömet skrevs 14 augusti 2019 från mobil enhet

Här kan man verkligen drömma bort sig när det kommer till glaskonst Mats Jonassons konst är väl värd ett besök och rimliga priser i shopen!

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack 308annen
Omdömet skrevs 17 november 2018 från mobil enhet

2:a året för oss. Mycket trevlig Julmarknad. Kan varmt rekomenderas. Trevligt med glasblåsning. Gemytlig stämning.

Datum för upplevelsen: november 2018
Tack 710uwek