“Häftigt ”

Gårdsjö Älgpark
Rankad som nr 1 av 2 saker att göra i Heby
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Ägarbeskrivning: Gårdsjö Älgpark - träffa Skogens Konung på riktigt nära håll! Med historiska Grålle-traktorer tar vi dig ut i älghägnet där du träffar våra älgar, de stora tjurarna, de vackra korna och de busiga ungdjuren och kalvarna. Du kommer väldigt nära,kanske får du till och med röra vid dem. Vår kunnige guide och ägare berättar allt du behöver veta om älgar och hans kärlek och engagemang är uppenbart. Efter turen kan du ta en fika i vårt café, handla något älgrelaterat i shopen eller titta på tomtarna på loftet.
Omdömet skrevs 17 augusti 2017 från mobil enhet

Väldigt roligt ställe att åka till både som barn och vuxen. Det är en otrolig känsla att få komma så nära så stora djur. Man åker in i hägnen med traktor och har man tur så får man klappa älgarna.

Tack Sofie W

Omdömet skrevs 6 augusti 2017

Att åka till älgparken är en perfekt utflykt för både vuxna och barn. Man sitter på traktordragna vagnar och åker ut i älghägnet.

Besökarna får inte lämna vagnarna men älgarna leds runt med en hink godis så att man får en chans att ge dem en klapp. Samtidigt så berättar ägaren till parken intressanta historier och fakta om älgarna. Det är roligt att se hur passionerad han är när det gäller älgarna och kul att se dem på så nära håll.

Tack Veronica J
Omdömet skrevs 5 augusti 2017

Once in a lifetime experiance! Helt fantastisk guidad tur där älgarna är så tama så att man kan klappa dom och guiden (ägaren) är så intressant och rolig.
Även fast regnet öste ner så är jag så glad att vi trottsade naturens krafter och drog på oss varsin poncho!
Defenetivt något som ska göras igen, och då kanske man ska passa på att sova en natt i deras inhägnade stuga som dom har i älgparken!

Tack sefanja
Omdömet skrevs 2 augusti 2017 från mobil enhet

En annorlunda och rolig utflykt. Att sitta på flaket och komma så nära älgarna var riktigt häftigt. Leffe, The Mooseman, som guide var superbra. Han berättade historien om älgparken och svarade på alla frågor vi hade.
Trevligt med ett enklare fik att fylla på energin efter turen. Roligt att gå på Tomtemuseum också.

Tack Tina P
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 26 juli 2017 från mobil enhet

Helt klart en upplevelse som är bra mycket trevligare än att se älgarna i en djurpark. Det märks att han älskar sina älgar. De såg ut att må bra.Stora områden att gå på för djuren. Vi fick lära oss mycket om skogens konung.
Att de kom fram och vi fick hälsa och klappa djuren var en härlig känsla.

Lite synd att folk inte kunde flytta sig framåt på flaket så att vi kunde få sitta tillsammans med våra engelska gäster. Men det överlever vi.
Kan verkligen rekommendera det här!

Tack Lena P

Resenärer som tittade på Gårdsjö Älgpark tittade också på

Sala, Västmanlands län
Uppsala, Uppsala län

Uppsala, Uppsala län

Besökt Gårdsjö Älgpark? Berätta vad du tyckte!