“I naturen”

Gårdsjö Älgpark
Rankad som nr 1 av 2 saker att göra i Heby
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Ägarbeskrivning: Gårdsjö Älgpark - träffa Skogens Konung på riktigt nära håll! Med historiska Grålle-traktorer tar vi dig ut i älghägnet där du träffar våra älgar, de stora tjurarna, de vackra korna och de busiga ungdjuren och kalvarna. Du kommer väldigt nära,kanske får du till och med röra vid dem. Vår kunnige guide och ägare berättar allt du behöver veta om älgar och hans kärlek och engagemang är uppenbart. Efter turen kan du ta en fika i vårt café, handla något älgrelaterat i shopen eller titta på tomtarna på loftet.
Omdömet skrevs 15 mars 2017

En fantastisk idé att mitt ute i skogen ställa till med en attraktion utöver det vanliga. Älgsafari, utställningar av både tomtar och annat skoj (troll får vi vara själva). En butik som har det mesta man kan önska sig efter en dag tillsammans med Leffe och älgarna.
Vi var ett sällskap på tre generationer som åt de goda våfflorna, tittade på gårdens alla djur. Det fanns mer än älgar där.
Det bjuds på spännande möten med skogens konung när du tar dig runt i markerna sittandes på en traktorkärra. Har du tur får du sträcka fram näven och erbjuda älgen något gott.
Dessutom anordnas det skräddarsydda evenemang för konfererande gäster. Kan varmt rekommendera den här upplevelsen.

Datum för upplevelsen: juni 2016
Tack AKR2014

Omdömet skrevs 25 januari 2017

En härlig blandning av djur och naturupplevelse. Guiden som är en tokig entreprenör som brinner för älgarna och tom sover i hägnet under våren för att vänja de nya kalvarna vid honom. En riktig kanonupplevelse!

Datum för upplevelsen: juni 2016
1  Tack Jonathan T
Omdömet skrevs 26 juli 2016

Jättefint att komma så nära djuren och åka bakom en traktor.Rolig utflykt,värt ett besök.Fantastiskt bemötande och vältalig guide båda svenska och engelska.

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack Maria L
Omdömet skrevs 25 juli 2016 från mobil enhet

En upplevelse som man gärna gör om guiden var både rolig och informativ många skratt fick vi kan rekommenderas både för stor som små besökare

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack T4684HLjanw
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 9 juli 2016 från mobil enhet

Jag säger bara wow! Vilket oerhört fantastiskt bemötande och vilken vältalig guide som ledde oss ut bland älgarna innan julbordet. Själva julbordet sen var fantastiskt gott. Åker gärna hit igen för att se älgarna.

Datum för upplevelsen: december 2015
Tack Kristoffer A

Resenärer som tittade på Gårdsjö Älgpark tittade också på

Sala, Västmanlands län
Uppsala, Uppsala län

Besökt Gårdsjö Älgpark? Berätta vad du tyckte!