“En unik upplevelse strax utanför Uppsala”
Omdöme om Gårdsjö Älgpark

Gårdsjö Älgpark
Rankad som nr 1 av 2 saker att göra i Heby
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Ägarbeskrivning: Gårdsjö Älgpark - träffa Skogens Konung på riktigt nära håll! Med historiska Grålle-traktorer tar vi dig ut i älghägnet där du träffar våra älgar, de stora tjurarna, de vackra korna och de busiga ungdjuren och kalvarna. Du kommer väldigt nära,kanske får du till och med röra vid dem. Vår kunnige guide och ägare berättar allt du behöver veta om älgar och hans kärlek och engagemang är uppenbart. Efter turen kan du ta en fika i vårt café, handla något älgrelaterat i shopen eller titta på tomtarna på loftet.
Omdömet skrevs 25 januari 2017

En härlig blandning av djur och naturupplevelse. Guiden som är en tokig entreprenör som brinner för älgarna och tom sover i hägnet under våren för att vänja de nya kalvarna vid honom. En riktig kanonupplevelse!

1  Tack Jonathan T

Omdömet skrevs 26 juli 2016

Jättefint att komma så nära djuren och åka bakom en traktor.Rolig utflykt,värt ett besök.Fantastiskt bemötande och vältalig guide båda svenska och engelska.

Tack Maria L
Omdömet skrevs 25 juli 2016 från mobil enhet

En upplevelse som man gärna gör om guiden var både rolig och informativ många skratt fick vi kan rekommenderas både för stor som små besökare

Tack Jan W
Omdömet skrevs 9 juli 2016 från mobil enhet

Jag säger bara wow! Vilket oerhört fantastiskt bemötande och vilken vältalig guide som ledde oss ut bland älgarna innan julbordet. Själva julbordet sen var fantastiskt gott. Åker gärna hit igen för att se älgarna.

Tack Kristoffer A
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 1 oktober 2015

Mucket intressant upplevelese, engagerad och intresserad personal, bra mat var dt åxå, detta kan vi verklign rekommendera

Tack MickeVasterbo

Resenärer som tittade på Gårdsjö Älgpark tittade också på

Sala, Västmanlands län

Uppsala, Uppsala län
Uppsala län, Sverige

Besökt Gårdsjö Älgpark? Berätta vad du tyckte!