“På nära håll med älg!”

Gårdsjö Älgpark
Rankad som nr 1 av 2 saker att göra i Heby
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Ägarbeskrivning: Gårdsjö Älgpark - träffa Skogens Konung på riktigt nära håll! Med historiska Grålle-traktorer tar vi dig ut i älghägnet där du träffar våra älgar, de stora tjurarna, de vackra korna och de busiga ungdjuren och kalvarna. Du kommer väldigt nära,kanske får du till och med röra vid dem. Vår kunnige guide och ägare berättar allt du behöver veta om älgar och hans kärlek och engagemang är uppenbart. Efter turen kan du ta en fika i vårt café, handla något älgrelaterat i shopen eller titta på tomtarna på loftet.
Detta omdöme har översatts från engelska. Visa original
Omdömet skrevs juni 18 2015 från mobil enhet

Vilket fantastiskt ställe att besöka!
Jag har sett älg många gånger genom min bil fönster och alltid velat se dem på nära håll, vilket vi gjorde. Jag var på semester med min nya partner som aldrig hade sett älg, vi hade hoppats att se dem i vildmarken, men sådan tur hade vi inte! Vi hörde om älgparken och bestämde vi oss för att besöka trots att vi inte har en biljett, vi hade försökt bokning på Sala turistinformation men vi kunde inte på grund av att det var fullbokat. Vi kom tidigt och vi placerades på en väntelista, de checkade in för att se hur många barn kom och vissa hade inte dykt upp så turligt fanns det plats för oss.
Ägaren är så passionerad om djuren och det märks verkligen, han talade både svenska och engelska. När vi besökte det fanns folk från massor av olika länder.
Det var så intressant att se djuren upp så nära och lär dig mer om dem.
Jag skulle starkt rekommendera ett besök här om du besöker Sverige.
Jag skulle rekommendera bokningen gjordes innan jag kom eftersom det finns en begränsad mängd människor som kan passa på 3 släpvagnar.
Jag hörde att de hade haft ett bröllop där dagen innan vi besökte, vilken bra idé!
Gå och se "King of the woods"

Tack Eva T
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den engelska på www.tripadvisor.co.uk. Visa original

Omdömet skrevs juli 2 2014

Älgarna och Leffe gjorde ett djupt intryck på mig: att klappa en älg hör inte vardagen till.
Leffe är dessutom rolig, kunnig och underbart entusiastisk, en stor personlighet!
Kommer att minnas den här dagen länge med häpen glädje!
Kan varmt rekommendera den här safarin för både ung och gammal!
Min man går med kryckor/rullator efter en stroke och med ett handtag från en glad och hjälpsam Leffe kom han utan besvär upp på flaket som är tillräckligt lågt för de som har trassel med rörelseförmågan.
Tack för en fantastisk dag!

Tack Christina A
Omdömet skrevs maj 13 2014

En upplevelse utöver det vanliga! Leffes guidning är både rolig och lärorik. Har du tur får du klappa en älg :-). Rekommenderas varmt!

Tack Tessless
Omdömet skrevs maj 4 2014

Att besöka denna älgpark en småtrevlig upplevelse. Du kommer att komma mycket nära inpå älgarna och du får en bra lektion om älgarnas liv.

1  Tack Henrik E
Omdömet skrevs september 3 2013

Med ägaren Leffe som är guide så blir upplevelsen total, man skrattar hela tiden och förundras över hur mycke tid som han spenderar med sina älgar. Man får sitta på en kärra som dras av en gammal traktor in i hagen där älgarna kommer fram och hälsar och Leffe förklarar på sitt roliga sätt om hur djuren funkar som då går förbi besökarna så att man kan klappa dom. Bokas med fördel online för plats eftersom detta är välbesökt. Efter turen så är det naturligtvis gofika i serveringen. Detta besök passar för alla åldrar och rekommenderas varmt.

1  Tack Mats L

Resenärer som tittade på Gårdsjö Älgpark tittade också på

Sala, Västmanlands län

Uppsala, Uppsala län
Uppsala, Uppsala län

Besökt Gårdsjö Älgpark? Berätta vad du tyckte!