Omdömet skrevs 12 januari 2020

Med ett mycket prisvärt paket med hotellrum och halvpension tillbringade vi 4 dagar i Hassela. Eftersom vi inte hade alltför höga förväntningar på rummet tyckte vi att det var helt okey. Rent och rymligt om än i behov av viss renovering. De allmänna utrymmena var trevliga och det fanns gott om sittplatser för tex spel.
Vill verkligen lyfta det fantastiska köket som levererade mycket god mat samtliga kvällar! Luncherna, som vi betalde separat för, var lika goda och med buffé och meny fanns det ett bra urval på rätter.
Trerätters nyårsmiddag med underhållning avslutade året på topp.
Vår ambition var att åka längdskidor vilket vi också kunde göra i något isiga spår under dagarna.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack Timonvillma
Omdömet skrevs 5 januari 2020 från mobil enhet

Hyfsat långa backar och fantastisk utsikt. Urdåligt snöunderlag de dagar vi spenderat. Ingen bra konstsnö eller pistning och helt barskrapat bitvis i vissa backar. Endast släplift och stugorna är rejält slitna. Makaber känsla då vi lämnade stugan och fick stå redo för städinspektion av två personal som bl.a. räknade knivar och gafflar mm innan vi fick gå!

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack mankert
Omdömet skrevs 30 december 2019 från mobil enhet

Byggt på 80-talet och helt orenoverat, ja ni kan själva förstå skicket på denna anläggning. Åk inte dit. Och priserna de tar ut på allt från skiduthyrning, liftkort (knappliftar och ankarliftar enbart) och mat är hutlösa med tankte på vad man får. Och de har mage att ta extra betalt för det mesta även om du bor på "hotellet", till exempel så betalar extra för att använda hotellets pool (ca. 500 kr för en familj för ett badtillfälle), du betalar extra för barndiscot. Som sagt, åk inte dit!

Datum för vistelsen: december 2019
2  Tack Navigate305989
Omdömet skrevs 20 mars 2019

Trevligt bemötande i skiduthyrningen och liften, osmidigt från receptionen...maten synnerligen dyr (även med Stockholmsmått) samt som en skolbespisning med färdiga köttbullar för 150:-...Hyggliga backar om man som jag reser med en 8-åring som inte är skidvan, men inget för den medelgoda åkaren och uppåt. Känns dammigt och oinspirerat.

Datum för vistelsen: februari 2019
Tack 300sussit
Omdömet skrevs 6 mars 2019 från mobil enhet

Trots mer än en veckas hårt töande innan vi åkte är hit är backarna enastående fina och välpreparerade. Oerhört trevlig och personlig personal i liften: Anders, Samor och övriga. Ospårad pist i slutet på varje skiddag. Hasselas price-performance ratio är svårslaget milt sagt!

Datum för vistelsen: mars 2019
1  Tack Maria F