Spara

Jenzag
Göteborg, Sverige
från mobil enhet
Vandring

Har nu provat några av de olika lederna i Åkulla bokskogar. Idag så blev det Skogsbostigen som ... läs mer

Omdömet skrevs 2 juli 2019
A9298GGrichardj
Upplands Väsby, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 17 omdömen

Omdömet skrevs 3 augusti 2019 från mobil enhet

Ett måste när vi är i sommarhuset. Vi alla älskar att ta promenader i Åkulla skogarna. Det är värt att gå hit både sommar och höst. På hösten är det mäktigt med alla färgskiftningar. På sommaren är det grönt och skugga. Mycket väl värt besöket.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack Jenzag
Omdömet skrevs 2 juli 2019 från mobil enhet

Har nu provat några av de olika lederna i Åkulla bokskogar.
Idag så blev det Skogsbostigen som enligt kartan ska vara 5,4K men min klicka visade 6,1K. Parkerade bilen vid Hiaklitten ekomuseum och startade vandringen därifrån.
En supertrevlig som som bjöd på en stor variation med Tot 269 höjdmeter.
Kan varmt rekommendera en vandring på denna stig. Ta med vatten och någon typ av energi.

Datum för upplevelsen: juli 2019
1  Tack A9298GGrichardj
Omdömet skrevs 30 maj 2019

Ett område som ger dig rikt utbud på leder att välja på, och som förstås erbjuder bokskog, men också annan skogsmiljö. Läs på om de olika lederna, och välj den som passar er bäst!

Datum för upplevelsen: mars 2019
Tack VeniUltra
Omdömet skrevs 5 september 2018

En fin sevärdhet som är lämplig att besöka både på våren med sin skira grönska och på hösten när löven färgas gula/röda. Även på sommaren är det vackert här. Skall du till Ullared ta dig tid att kolla in bokskogarna, ingen lång omväg, och det kan rekommenderas.

Datum för upplevelsen: oktober 2017
Tack 418johnnyd
Omdömet skrevs 29 augusti 2018 från mobil enhet

Åkulla Bokskogar är otroligt vackra, speciellt på våren med vitsippor och när boken slår ut. På hösten skiftar färgerna och luften är hög. Har vandrat de flesta utmärkta stigar och Bexell-stigen är min favorit där du även passerar de ”talande stenarna”. Skogsbo är utmärkt om man vill ha lite mer krävande vandring då fem höga höjder ska passeras. Yasjön runt är också bitvis väldigt vacker, då kan en våffelfika eller lunch ätas på friluftsgården i samband med promenaden. Numera kan du ta bussen (åkturen) ut till bokskogarna, den går dagligen på sommartid och på helger övrig tid.

Datum för upplevelsen: maj 2018
Tack MariaJ490