Spara
Höjdpunkter från omdömen
Härligt fina vandringsleder i vacker natur!

Har gått Skogsbostigen idag och fått oss en rejäl promenad. Ett antal branta stigningar på vägen ... läs mer

Omdömet skrevs 19 april 2020
344magnusf
Falkenberg, Sverige
Vårt ”måste”

Ett måste när vi är i sommarhuset. Vi alla älskar att ta promenader i Åkulla skogarna. Det är värt ... läs mer

Omdömet skrevs 3 augusti 2019
Jenzag
Göteborg, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 17 omdömen

Omdömet skrevs 29 augusti 2018 från mobil enhet

Åkulla Bokskogar är otroligt vackra, speciellt på våren med vitsippor och när boken slår ut. På hösten skiftar färgerna och luften är hög. Har vandrat de flesta utmärkta stigar och Bexell-stigen är min favorit där du även passerar de ”talande stenarna”. Skogsbo är utmärkt om man vill ha lite mer krävande vandring då fem höga höjder ska passeras. Yasjön runt är också bitvis väldigt vacker, då kan en våffelfika eller lunch ätas på friluftsgården i samband med promenaden. Numera kan du ta bussen (åkturen) ut till bokskogarna, den går dagligen på sommartid och på helger övrig tid.

Datum för upplevelsen: maj 2018
Tack MariaJ490
Omdömet skrevs 16 september 2017 från mobil enhet

Vi kommer från värmlandsskogarna och ville se något nytt. Det fick vi verkligen uppleva! Så mörkt. Ingen undervegetation. Vi gick Skogsbo vandringen 5.5 km 250m sammanlagda stigningen. Vandringsleden är upp och ner för fem bokskogskullar Byaberget högsta punkten 130 möh. Ta BRA skor! Slirigt och mycket brant. Väl värt mödan!

Datum för upplevelsen: september 2017
2  Tack annasW9331AL
Omdömet skrevs 5 juli 2017 från mobil enhet

Fin bokskog men det är relativt små skogsområden med bokskog. Vi gick skogsbostigen och den var rejält kuperad.

Datum för upplevelsen: juli 2017
Tack 176pers
Omdömet skrevs 1 maj 2017 från mobil enhet

Vi var tre vana vandrare som valde Åkulla bokskogar som vårens vandring. Tyvärr stod vädrets makter inte på vår sida med regn hela dagen. Det fanns flera vandringar att välja på så man kunde koppla ihop fler som passade. Vad vi saknade var att det någonstans skulle finnas något vindskydd att rasta i.
Vandringen gick omväxlande på asfalt, grus och skogsvägar.

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack Goran A
Omdömet skrevs 9 juli 2016 från mobil enhet

Klockrent vandringsområde. Välmarkerat! Mkt bra tydliga anslag! Fina stigar och underbara bokskogar. Passa på att besöka Öströö Fårfarm. Jättefin hantverksstuga och butik med delikatesser

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack 153eval